سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ مهر ۱۳۹۴ در ۱۰:۳۹ ق.ظ چاپ مطلب

اسفرجانی : هنرمندان خود را در گنجینه جشنواره خورشید ثبت کنند

khorshid-esfarjani

امیدواریم هنرمندان بیشتری با اهدای آثار با ارزش خودشان به گنجینه جشنواره خورشید بپیوندند.

امیدواریم هنرمندان بیشتری با اهدای آثار با ارزش خودشان به گنجینه جشنواره خورشید بپیوندند.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی پنجمین جشنواره فیلم مستقل خورشید، شهرزاد اسفرجانی، مشاور خلاق ارتباطات و تبلیغات و مدرس، برنامه ریز و هدایتگر برند، عضو شورای سیاستگذاری و مشاور ارتباطات و تبلیغات دبیر جشنواره خورشید، درباره اهمیت برگزاری جشنواره های مستقل گفت: من معتقدم استعداد های هر جامعه ای در فضای معتدل بیشتر شناسایی می شود. اگر توجه کرده باشید در مسابقات و داوری هایی که در سطح بین المللی برگزار می شود، کسانی که در این جشنواره ها شرکت می کنند شناخته می شوند و فرصت های بعدی به آنها داده می شود.

وی ادامه داد: درواقع این نوع جشنواره ها محل تولد، شناسایی و استعدادیابی آینده هستند و اهمیتشان هم به این دلیل است. همانطور که پیش از این فیلمسازان مطرح از کارهای کوچک شناسایی شدند و به کارهای بالاتر و بزرگتر رفتند.

این استراتژیست خلاق در ادامه خاطرنشان کرد: بسیاری از نهادها و سازمان ها به خاطر مسئولیت های اجتماعی شان حمایت و یا فعالیت می کنند تا در جامعه اثرگذار باشد و این فعالیت ها تنها اقتصادی نیست بلکه حمایت های مالی را هم شامل می شود.

وی با بیان اینکه حمایت های معنوی هم از ضروریات است گفت: اگر حمایت کنندگان بدانند که حمایت معنوی تا چه اندازه اهمیت دارد، در مرحله بعد به حمایت های اقتصادی شان می پردازند. درواقع با اینکار عده ای را حمایت می کنیم تا نتیجه خوبی در جامعه داشته باشیم اما چون بازخورد اقتصادی آن کم است توجه به بخش معنوی هم کم است.

اسفرجانی درباره گنجینه آثار اهدایی هنرمندان به جشنواره خورشید نیز گفت: پیشنهاد گنجینه را دو سال پیش و با هدف توانمند سازی جشنواره خورشید در حمایت از فیلمسازان مستقل شروع کردیم و سال گذشته هم اولین هدایا تقدیم این گنجینه شد، ضمن اینکه بسیاری از این هدایا به دلیل بار معنوی که دارد ارزشمند است. امیدواریم هنرمندان بیشتری با اهدای آثار با ارزش خودشان که برای دیگران هم ارزش زیادی دارد به این گنجینه بپیوندند.

وی درباره نقطه آغاز شکل گیری ایده این گنجینه گفت: سال ها پیش یک بازیگر هدیه ارزشمندی به من داد که یک جعبه آیینه بود و جمله ای روی آن نوشته شده بود مبنی بر اینکه دوست واقعی کسی است که بتوانی ساعت چهار صبح به او زنگ بزنی. من فکر کردم اگر بتوانیم هنرمندان را به اینکار تشویق کنیم در جهت استقلال مالی یک رویداد مستقل حرکت کرده ایم و در سال های آینده گنجینه گران بهایی خواهیم داشت.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره خورشید، افزود: هر فردی علاقه ها و دغدغه هایی دارد و اینکه به سمت آن علایق قدم بردارد مهم است. همه ما می‌خواهیم جوانان با استعدادمان در کنار خانواده در همین جامعه رشد کنند و این سرمایه را دوباره به جامعه برگردانیم اما باید توجه داشته باشیم که چنین کاری نیاز به حمایت دارد.

اسفرجانی در ادامه گفت: برگزار کنندگان جشنواره خورشید را جزو جوانان شایسته ای می دانم که با فهم بسیار بالایی قدم برمی‌دارند و همین فعالیتشان موجب می شود تا عده ای جوان فیلمساز در کشور بمانند و راه خوشبختی و صعودشان را در کشور خودمان پیدا کنند. خوشبختانه شاهد هستیم که هر سال جشنواره فیلم مستقل خورشید از نظر موقعیت، توجه و توانایی بهتر می شود . امیدوارم بتوانیم امسال هم با روابط عمومی گسترده، اهمیت جشنواره را بالا ببریم.

وی در پایان گفت: هر نهاد هنری و اجتماعی برای علاقمندان به فیلمسازی یک ارزش ایجاد می کند که به تنهایی محال است تا آنها بتوانند به این امر دست پیدا کنند. باید توجه داشت که ارزیابی به کار جوانها ارزش مضاعف می دهد و آنها را مطرح می کند. بدون شک نهاد حرفه ای مانند جشنواره فیلم مستقل خورشید از این منظر از اهمیت زیادی برخوردار است.

«پنجمین جشنواره فیلم مستقل خورشید» بعنوان رویداد ویژه سینمای مستقل تجربه گرا به همت پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل و دبیری مهدی یارمحمدی، دی ماه سال جاری برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>