سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ مهر ۱۳۹۴ در ۵:۱۸ ب.ظ چاپ مطلب

از با تجربه ترین‌ها تا آکادمیک ترین‌ها در سریال «شهرزاد»

soltani-shahrzad

مهدی سلطانی را می توان یک از آکادمیک ترین بازیگران سینما و تئاتر ایران دانست که علاوه بر بازیگری به تدریس و پژوهش های علمی نیز مشغول است.

مهدی سلطانی را می توان یک از آکادمیک ترین بازیگران سینما و تئاتر ایران دانست که علاوه بر بازیگری به تدریس و پژوهش های علمی نیز مشغول است.

سوره سینما – مهدی سلطانی علاوه بر کوله باری از تجربه ی بازی در تئاتر، تحصیلات آکادمیک را به پایان رسانده و تاکنون مقالات علمی و پژوهش های بسیاری را در زمینه تئاتر و بازیگری به سرانجام رسانده است. او با سریال «در مسیر زاینده رود» حسن فتحی درخشید و اکنون در «شهرزاد» بار دیگر با فتحی همراه است. او همچنین در فیلم های سینمایی «اشباح» به کارگردانی داریوش مهرجویی و «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا نیز نقش آفرینی کرده و در مجموعه های تلویزیونی بسیاری مانند «هفت سنگ»، «مدینه»، «مادرانه» و … جلوی دوربین رفته است.

«هاشم خان» نام کاراکتری است که مهدی سلطانی در سریال شهرزاد بازی می کند. زیردستی عالی رتبه از یک باند مافیایی بزرگ که رییس آن بزرگ آقا نام دارد. هاشم خان به گفته بازیگر کاراکترش-مهدی سلطانی- از افراد عالی رتبه ی دار و دسته بزرگ آقاست و ارادت خاصی هم نسبت به او دارد.

کاراکتر هاشم خان مانند سایر شخصیت ها در دهه سی زندگی می کند و کودتای ۲۸ مرداد را درک کرده است. مهدی سلطانی برای بازی در این نقش، مطالعه ای در دل تاریخ و حوادث کودتا داشته است اما در عین حال معتقد است: قصه شهرزاد، خیلی روی مسایل سیاسی آن زمان متمرکز نیست. «شهرزاد» عاشقانه ای است که بیشتر در بستر رویدادهای اجتماعی و جنایی شکل می گیرد و کمتر به مسایل سیاسی توجه دارد.

سریال شهرزاد، به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی سیدمحمد امامی و سرمایه گذاری مشترک سیدمحمد امامی و سیدهادی رضوی به عنوان بزرگترین پروژه سریالی بخش خصوصی کشور از ۲۰ مهر ماه توسط شرکت تصویرگستر پاسارگاد، توزیع و پخش می شود.

علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، مهدی سلطانی، محمود پاک نیت، هومن برق نورد، گلاره عباسی، غزل شاکری، سهیلا رضوی، فریبا متخصص با هنرمندی جمشید هاشم پور و ابوالفضل پورعرب به همراه بیش از ۲۰۰ هنرمند دیگر از نقش آفرینان این مجموعه هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>