سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ مهر ۱۳۹۴ در ۲:۵۴ ب.ظ چاپ مطلب

ایوبی: بازگشت گردش مالی شبکه نمایش خانگی، به حل بخشی از بحران سینما کمک می‎‌کند

ayubi-entezami

رییس سازمان سینمایی گفت: مبارزه با قاچاق فیلم و بازگشت بخشی از گردش مالی شبکه نمایش خانگی، به حل بخشی از بحران های سینما کمک خواهد کرد.

رییس سازمان سینمایی گفت: مبارزه با قاچاق فیلم و بازگشت بخشی از گردش مالی شبکه نمایش خانگی، به حل بخشی از بحران های سینما کمک خواهد کرد.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، مراسم تقدیر از دست اندرکاران نیروی انتظامی با حضور “حجت الله ایوبی” رییس سازمان سینمایی، دکتر “سید مصطفی ابطحی “رییس ستاد صیانت از آثار قرهنگی هنری، اعضای ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری، “حسین فرحبخش”،” سید ضیاء هاشمی” و “انوشیروان نعیمی” از سینماگران همراه در مبارزه با قاچاق فیلم در سالن کوچک سازمان سینمایی برگزار شد.

حجت الله ایوبی در این جلسه اظهار کرد: در کنار تلخی های حادثه غم بار منا باید به عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران افتخار کنیم و بیانات مقام معظم رهبری درباره حادثه منا، احساس غرور داد.

وی یادآور شد: این حادثه نمایش ناتوانی رژیم آل سعود و همایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود.
رییس سازمان سینمایی با اشاره به ثبات جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای ناامن تاکید کرد: این امنیت و ثبات و آرامش را مدیون نیروی انتظامی و تلاش سربازان گمنام امام زمان هستیم و در کشوری که دور تا دور ما بحران است کشور ما در آرامش بوده و ما و مردم قدرشناس این مهم هستیم.
ایوبی عنوان کرد: امنیتی که شما ایجاد کردید فیزیکی و روانی است. بخش های مختلف جامعه احساس امنیت روانی دارند و از حفظ ما و آبروی خود مطمن هستند.

وی توضیح داد: سینما به نظام و فرهنگ خدمت کرده و امروز این سینما به دنیا در حال خدمت است. کسانی که دل در گرو معنویت دارند به سینمای ما امید دارند.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به فعالیت ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری به مدیریت دکتر ابطحی اظهار کرد: این ستاد در سال های پیش ضعیف شده بود و شاهد بدترین دوران مبارزه با قاچاق فیلم های سینمایی بودیم. با عدم تشکیل ستاد در معاونت سینمایی، فضای امنی برای سارقان ایجاد شده بود و بخش بزرگی از سرمایه در شبکه نمایش خانگی از بین می رفت.

ایوبی ادامه داد: گیشه های ما در حدی نیست که بتواند بخش قابل توجهی از سرمایه آثار را برگرداند و بخش بزرگی از گردش مالی سینما در شبکه خانگی است و اگر این گردش مالی برگردد، بخشی از بحران های سینما به پایان می رسد.

وی گفت: ستادی که به تازگی آغاز به کار کرده، با همه مشکلات فعالیت های قابل توجهی داشته و انتظار این همه موفقیت را نداشتیم.

به گفته رییس سازمان سینمایی، تداوم و پیگیری مبارزه با قاچاق در کنار حجم بالای جمع آوری لوح فشرده غیر مجاز آثار، خبرهای خوشی را رقم زد.

ایوبی ادامه داد: شهرهای بزرگ هنوز برای قاچاقچیان امن است و اقدامات ستاد صیانت از آثار فرهنگی هنری در ماه های اخیر، اثر روانی موثری بر قاچاق فیلم داشته و امیدواریم با ادامه این روند، رایت فیلم های ما به شرایط قابل قبول برگردد و بخشی از مشکلات مالی سینما حل شود.

وی خطاب به دست اندرکاران نیروی انتظامی تاکید کرد: جامعه فرهنگی و سینمایی کشور قدر کار شما را می دانند. دلیل موفقیت شما حضور اهالی سینما است و از آقایان فرحبخش، هاشمی و نعیم به دلیل همراهی در این زمینه تشکر می کنم.

رییس سازمان سینمایی ادامه داد: تلاش آقای فرحبخش قابل تقدیر است و جامعه سینمایی نیز، خدمات ایشان و صنف سینمایی را قدردان هستند.

ایوبی با بیان اینکه ۷۵ درصد از سایت های غیر مجاز که آثار سینمای ایران را به صورت غیر مجاز عرضه می کردند بسته شده اند عنوان کرد: این مهم خبر خیلی خوبی است زیرا بخشی از قاچاق فیلم های سینمایی در فضای مجازی رخ می دهد و از سرمایه های سینما سوء استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه در راه مبارزه با قاچاق فیلم اقدامات ایجابی در کنار اقدامات سلبی انجام می شود گفت: وی او دیی در حال نهایی شدن است و به زودی شاهد عملیاتی شدن این امر هستیم.

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: راه اندازی وی او دیی اتفاقی بزرگ برای خانواده های ایرانی است و آنان می توانند در منازل به گنجینه ای از آثار سینمایی دسترسی داشته باشند و دیگر به سراغ ماهواره نخواهند رفت.

ایوبی تصریح کرد: یکی از راه های مقابله با تهاجم فرهنگی مبارزه با قاچاق فیلم بوده و راهکار این است که داشته های خود را در اختیار مردم قرار دهیم و انگیزه های سینماگران را مضاعف کنیم.


*
کوتاهی دست سارقان

سید مصطفی ابطحی رییس ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری با تسلیت فاجعه منا اظهار کرد: هفته نیروی انتظامی را تبریک می گویم و از زحمات ماموران این نیرو به عنوان یک شهروند تقدیر می کنم.
وی یادآور شد: از ماه های سال گذشته ستاد صیانت، برای رصد بازار فروش و عرضه محصولات سینمایی با همراهی نیروی انتظامی برقرار شد و بعد از شش ماه، شاهد ثمرات خوب این همکاری هستیم و امیدواریم با تشدید همکاری فرابخشی ستاد صیانت و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی بتوانیم گره های موجود را باز و با دست توانای همه همکاران سینمایی، انتظامی و قضایی، دست چپاول غارتگران را که به سینما دراز شده قطع کنیم.

رییس ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری توضیح داد: سینما در دنیا پولساز است و در ایران این مهم دیده نمی شود و امیدوارم با مبارزه با سرقت آثار سینمایی، رونق به اقتصاد سینما باز گردد و با حمایت صنوف، گام های عملی در راستای سودآوری سینما برداریم.

ابطحی ادامه داد: امروز در هفته نیروی انتظامی فرصتی پیش آمد در محضر مسوولان نیروی انتظامی باشیم و با تشدید همکاری، شاهد روزهای خوب در عرصه مبارزه با قاچاق فیلم باشیم.
وی گفت: اخیرا ستاد تایید مصداق مجرمانه، در نامه ای اعلام کرد ۷۰ درصد از تعداد سایت هایی که محصولات سینمایی غیر قانونی ارائه می کردند مسدود شده و رصد سایت های عرضه کننده غیرقانونی آثار سینمایی ادامه دارد .

رییس ستاد صیانت تاکید کرد: در زمینه فعالیت های فرهنگی برنامه های خوبی داریم و در فضای مجازی و صدا و سیما و تبلیغات محیطی این اقدامات دیده می شود.

ابطحی با بیان اینکه فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی بیشترین همکاری را در مبارزه با قاچاق فیلم انجام دادند گفت: مشکلی در صدور احکام قضایی بود که در دیدار با ریاست مجتمع قضایی ارشاد مقرر شد این مشکلات رفع بشود و در جلسه ایدر روز چهارشنبه با رییس دادگاه و فرماندهان نیروی انتظامی و ستاد صیانت این موضوع پیگیری می شود تا محصولات کشف شده با ارائه نظر کارشناسان تایید و پرونده ها به بخش صدور حکم برود.

وی اظهار امیدواری کرد شعبه ای برای رسیدگی به این امر تعیین شود و این مهم در ایجاد وحدت رویه در برخورد با قاچاق فیلم موثر است.

رییس ستاد صیانت از آثار فرهنگی هنری توضیح داد: کم کم اثرات این اقدامات را در افزایش رایت آثار سینمایی شاهد خواهیم بود و امیدواریم به زودی به رونق در عرصه محصولات مجاز برسیم.

*اهمیت سینما

سردار قادر کریمی با آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری و آرزوی توفیق برای همه خدمتگزاران نظام یادآور شد: هفته نیروی انتظامی را تبریک و مصیبت بزرگ رخ داده در سرزمین منا را تسلیت گفته و به بازماندگان این عزیزان تسلیت عرض می کنم و امیدوارم همکاران ما در دولت و سازمان حج و زیارت بتوانند تکلیف مابقی مفقودین را مشخص کنند.

وی عنوان کرد: دوستان در عرصه سینما تلاش می کنند با هنر مردم را از وضعیت مسائل مختلف آگاه کنند و امیدوارم این اتفاق بیشتر رخ دهد و نیروی انتظامی نیز بتواند از ثمرات سینما استفاده کند و این آثار بتوانند آسیب های اجتماعی را کاهش دهد.

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: صدا و سیما و به ویژه سینما در مردم بسیار اثرگذارند و یک فیلم می تواند اثرات بیشتری از تبلیغات مختلف داشته باشد. وقتی فیلم های پلیسی خوبی ساخته می شود اثرات آن در مردم دیده می شود و از دست اندرکاران سینمایی در هفته نیروی انتظامی از زحمات آنان تشکر می کنیم

سردار کریمی توضیح داد: وقتی برخی نقش ها در آثار سینمایی با محوریت نیروی انتظامی را می بینیم قوت قلب می گیریم و در عین حال برخی ضعف ها نیز در ایفای نقش ماموران نیروی انتظامی وجود دارد.

وی ادامه داد: برای رواج سینما تلاش خود را می کنیم و باید کاری کنیم مردم پایشان به سینما باز شود و فیلم های در خور مردم و نظام تولید شود.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه سینمای ما توسعه و رشد بسیار زیادی داشته که این جای تقدیر و تشکر دارد گفت: بر مبنای تفاهم نامه که منعقد شده تکلیف خود را در مبارزه با قاچاق فیلم سریع تر انجام می دهیم و اگر بتوانیم جلوی سارقان فیلم را بگیریم اثراتش برای تهیه کنندگان و مردم و جامعه دیده می شود.

سردار کریمی به کشف ۵ میلیون سی دی اشاره کرد و گفت: از این تعداد، سه ونیم میلیون لوح فشرده مربوط به قاچاق فیلم های سینمایی و الباقی غیر اخلاقی است.
وی اظهار امیدواری کرد در چند ماه آینده کارگاه های زیرزمینی و رو زمینی که در حال تکثیر سی دی هستند شناسایی و مسوولان این کارگاه ها دستگیر شوند.

حسین فرحبخش نیز در این دیدار با اشاره به نجابت سینمای ایران اظهار کرد: از سرداران و روسای نیروی انتظامی به دلیل همراهی در مبارزه با قاچاق فیلم های سینمایی تقدیر می کنم.

وی اظهار کرد: جمع آوری ۵ میلیون نسخه مسئله کمی نیست و بخش بزرگی از آثار جمع آوری شده مبتذل بوده و این امر خانواده ها را نشانه گرفته است.

این تهیه کننده سینما اظهار امیدواری کرد با همراهی بیشتر قوه قضاییه شاهد ریشه کن شدن مسئله قاچاق فیلم باشیم.

فرحبخش همچنین تصریح کرد: نسبت درصد آدم های بد سینما به تمام اقشار سینما بسیار اندک است. سینما به دلیل گل درشت بودن افراد صالحش بیش از افراد ناسالم است .

سردار قادر کریمی جانشین فرماندهی تهران بزرگ، سرهنگ لطفی رییس پلیس امنیت تهران بزرگ، سرهنگ راستی رییس مرکز عملیات پلیس امنیت تهران بزرگ، سرهنگ افرنگ رییس امنیت اخلاقی تهران بزرگ به همراه آقایان جواد صباغ، علی جعفری، نوید آقایی و نصرت الله مرادی از اعضای ستاد صیانت و فرج رییس دبیرخانه ستاد صیانت از آثار فرهنگی و هنری در کنار حسین فرحبخش رییس گروه کارشناسان، انوشیروان نعیم مسوول بخش اجرایی، سید ضیاء هاشمی در این جلسه حضور داشتند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>