سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ مهر ۱۳۹۴ در ۲:۳۴ ب.ظ چاپ مطلب
مجید مجیدی:

فیلم «محمد رسول الله(ص)» تصویر قطره‌ای از اقیانوس بیکران رحمانیت پیامبر (ص) است

majidi-safiran

دومین همایش سفیران مهربانی با حضور مجید مجیدی، مصطفی رحماندوست، هادی محقق، عباس صالح مدرسه ای و اعضای موسسه امام هادی(ع) برگزار شد.

دومین همایش سفیران مهربانی با حضور مجید مجیدی، مصطفی رحماندوست، هادی محقق، عباس صالح مدرسه ای و اعضای موسسه امام هادی(ع) برگزار شد.

به گزارش سوره سینما ، مجید مجیدی در این مراسم با بیان اینکه نگاه خیر و اقدامات نیکوکارانه و کمک و حمایت از ایتام و مستمندان بسیار ارزشمند است و نزد خداوند متعال مقام و جایگاه بالایی دارد از این حرکت استقبال کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ساخت فیلم محمد رسوالله(ص) گفت: باعث افتخار است که هشت سال از عمرم را صرف پروژه ای با نام مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام کرده ام .

وی ادامه داد: وقتی که تاریخ را  بررسی می کنیم و زوایای پنهان این شخصیت نورانی عالم هستی که در همه زمینه ها می تواند چراغ راه باشد با دقت  نگاه  می کنیم متاسفانه آن جور که باید و شاید مقام ایشان نزد جهان، جهان اسلام و حتی شیعیان معرفی نشده است.

این کارگردان صاحب نام سینمای ایران اظهار داشت: ما نه در حق آن حضرت که در حق خودمان ظلم کرده ایم. آن طور که باید سیره ایشان را در فرهنگ و زندگی مان جاری نکرده ایم.

وی افزود: با ساخت این فیلم قطره ای از اقیانوس بیکران رحمت و رحمانیت پیامبر اکرم تصویر شد.

وی با بیان اینکه این روزها در دنیا شاهد قرائت های زشتی از اسلام و پیامبر هستیم اضافه کرد: اسلام نه تنها با این گونه قرائت ها هیچ رابطه و نسبتی ندارد بلکه سراسر دین رحمت است.

متاسفانه در گوشه و کنار تاریخ این طور تعبیر شده که چون پیامبر یتیم بودند پس فقیر و محتاج بودند در صورتی که روایت ها داریم که وقتی پیابر اسلام متولد شدن، پدر بزرگ ایشان کل مکه را طعام دادند. آنچه در مقام یتیم بودن مطرح است، نداشتن پشتوانه است. البته مسائل مالی نیز مطرح است. جامعه باید به سمتی برود که به گونه ای شان و منزلت آنها را حفظ کند و آنها را تحت حمایت خود قرار دهند.

وی اظهار امیدواری کرد: انشاالله زمینه ای ایجاد شود که فرهنگ یتیم نوازی و حمایت از آنها در جامعه ما نهادینه شود و آنگونه که باید حق مطلب در این حوزه  ادا گردد.

وی با ذکر خاطره از شهید امام موسی صدر در لبنان گفت: با توصیه و همت این عالم از جنوب تا شمال لبنان موسسه های خیریه ایتاسیس شد تا بچه های یتیم شده در جنگ از هر دینی(شیعه، سنی، مسیحی) در این مراکز نگهداری و آموزش داده شوند و هر بچه ای را خانواده ای تحت تکفل قرار دهد تا حس با خانواده بودن را داشته باشد.

کارگردان فیلم سینمایی محمد(ص) افزود: نیاز است در جامعه ما به تاسی از سیره حضرت رسول اکرم(ص) در این زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی صورت بگیرد تا خانواده ها با این نگاه به کودکان یتیم توجه کنند.

مجیدی یاداور شد: امروز بذری را که امام موسی صدر چندین سال پیش کاشت، تجلی اش را در حزب الله لبنان می بینیم، بسیاری از آن کودکان تحصیل کردند و به مدارج عالی رسیدند و امروز یکی از پشتوانه های بزرگ جمعیت شیعه، حزب الله هستند.

وی گفت: کار عزیزانی که در راه کمک به ایتام قدم برمی دارند قابل تقدیر است. شایسته است در این عرصه به مسائل و جریان عاطفی بچه ها توجه جدی تر صورت گیرد. ان شاالله در انجمن های خیریه، تلاش هایی صورت بگیرد تا حرکت های درست و اصولی در راستای حمایت و پر کردن جای خالی پدرها و مادر ها و تامین نیازهای عاطفی ایتام صورت بگیرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>