سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ مهر ۱۳۹۴ در ۱۲:۳۸ ب.ظ چاپ مطلب

جایزه بزرگ جشنواره «ساپورو» ژاپن به امید عبدالهی اهدا شد

abdollahi-saporo

جایزه بزرگ و اصلی بخش مسابقه بین‌المللی فیلمسازان جشنواره «ساپورو» ژاپن به امید عبدالهی اهدا شد.

جایزه بزرگ و اصلی بخش مسابقه بین‌المللی فیلمسازان جشنواره «ساپورو» ژاپن به امید عبدالهی اهدا شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «ساپورو» ژاپن که از ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) در شهر ساپورو واقع در شمال ژاپن آغاز به کار کرده بود، روز ۱۹ مهرماه با پایان یافتن نمایش آثار کوتاه در بخش‌های مختلف، به کار خود پایان داد.

در این دوره از جشنواره، امید عبدالهی با سه فیلم کوتاه داستانی «پانسمان»، «کورسو» و «میزبان» به عنوان تنها نماینده سینمای ایران، به همراه فیلمسازانی از کشورهای هلند و سوئیس در بخش رسمی مسابقه بین‌المللی فیلمسازان حضور داشت.

بخش مسابقه فیلمسازان، مهمترین بخش این جشنواره محسوب می‌شود که شرکت‌کنندگان آن برای کسب جایزه بزرگ این بخش به رقابت با هم پرداختند. در مراسم اختتامیه جشنواره «ساپورو» هم که شب ۱۹ مهرماه ۹۴ در این شهر شمالی ژاپن برگزار شد، داوران بین‌المللی این جشنواره «امید عبدالهی» فیلمساز ایرانی را شایسته دریافت جایزه بزرگ ساپورو اعلام کردند.

ریاست هیات داوران این دوره از جشنواره برعهده «نابوهیکو اوبایاشی» کارگردان برجسته ژاپنی بود که داورانی از کشورهای فرانسه، کره جنوبی و کانادا او را در امر قضاوت همراهی می‌کردند.

فیلم‌های کوتاه داستانی«میزبان» و «کورسو» از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هستند که پیش از این، حضور موفقی در جشنواره‌های متعددی نظیر تو-اکران سوئیس، گراند اف لهستان، آرچی پلاگو ایتالیا و کلرمون‌فران فرانسه داشتند.

گفتنی است که بزودی سه فیلم کوتاه «پانسمان»، «کورسو»و «میزبان» در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران عمومی خواهند شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>