سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ مهر ۱۳۹۴ در ۱۱:۵۳ ق.ظ چاپ مطلب

حضور ۲۰ اثر در بخش «ویدیو آرت» جشنواره فیلم کوتاه تهران

jashvare-filmkootah2

۲۰ اثر از ۱۱ کشور در بخش «ویدیو آرت» سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نمایش درمی‌آیند.

۲۰ اثر از ۱۱ کشور در بخش «ویدیو آرت» سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران؛ امسال در یکی از بخش‌های جنبی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شاهد حضور تعدادی از آثار برگزیده در بخش «ویدیو آرت» خواهیم بود. این بخش به‌صورت غیررقابتی برگزار می‌شود و در آن ۲۰ اثر از هنرمندان ۱۱ کشور جهان به نمایش درمی‌آید.

بر اساس این گزارش، کشور فرانسه با ۷ اثر به نام‌های «شبکه خورشیدی» به کارگردانی سوفی بوسلی، «سایه‌های زمان» ساخته فرانک مارشان، «بچه‌های هاملین» به کارگردانی کورِنتین پرو، «اشباح» ساخته دامین سِربان، «شکستگی» به کارگردانی باب کوهن، «پیوستگان» ساخته ناتالین بوشه، «کانال آبی آبی» به کارگردانی بریژیت بادیه، کشور آلمان با ۴ اثر به نام‌های «اکستروپیا» ساخته آرنه اشتراکهولدر، «زیباست، آیا هنر است؟» به کارگردانی یان رِوینکِل، «بیا و بمیر» ساخته ایرینا آرمز، «شاید زمان نیز مانند یک سمندر مکزیکی باشد» به کارگردانی ماریا مانِستِرنی در این بخش حضور دارند.

همچنین کشور ژاپن با فیلم «دنیای ارواح» به کارگردانی جِروم بولبِس، فنلاند با اثر «اشعار سیارات» ساخته یوکا- پکا یالووارا، برزیل با فیلم «صدای فیلم» به کارگردانی سزار گانانیان، آمریکا با اثر «اوریشز» ساخته سانتیاگو اِشِوِری، کانادا با فیلم «امواج شب» به کارگردانی پاتریک برگِرون، لهستان با فیلم «هم‌دردان» ساخته کریشتف، بلژیک با اثر «رویاهای کوچک» به کارگردانی ویلکی برانسون، نروژ با فیلم «سفر» ساخته علی پرندیان و هلند با اثر «هنر پرواز کردن» به کارگردانی یان فان ایکِن در این بخش غیررقابتی حضور دارند.

بر این اساس، از آثاری که در این بخش شرکت کرده‌اند، ۱۷ اثر تجربی، ۴ اثر مستند، ۷ اثر انیمیشن، و ۳ اثر داستانی به چشم می‌خورد.

شایان ذکر است؛ «ویدیو آرت» نوعی اثری هنری است که پایه و اساس آن را تصاویر ویدیویی شکل می‌دهد، اما درعین‌حال می‌تواند به قواعد فیلم‌سازی بی‌اعتنا باشد و با ترکیبی از تصاویر ویدیویی، چیدمان، آکسسوار، موسیقی و سایر عناصر خلق شود. امروزه «ویدیو آرت» به‌عنوان یک رسانه هنری در جهان شناخته می‌شود.

گفتنی است؛ سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه در تهران برگزار خواهد شد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>