سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ مهر ۱۳۹۴ در ۱۰:۲۴ ق.ظ چاپ مطلب
در مراسم اکران «خاکستروبرف» برای مادران شهدا مطرح شد:

«خاکستر و برف» زندگی تک تک مادران شهید است

khakestar-o-barf

در مراسم نمایش فیلم «خاکستر و برف» برای مادران شهید، مادر شهید صبوری با اشاره به این فیلم زندگی تک تک مادران شهید است گفت: مادامى که کسى خود، فرزندش را ازدست ندهد متوجه سختى و رنج مادران شهید نخواهد شد.

در مراسم نمایش فیلم «خاکستر و برف» برای مادران شهید، مادر شهید صبوری با اشاره به این فیلم زندگی تک تک مادران شهید است گفت: مادامى که کسى خود، فرزندش را ازدست ندهد متوجه سختى و رنج مادران شهید نخواهد شد.

به گزارش سوره سینما، مراسم اکران فیلم سینمایى «خاکستروبرف» ویژه مادران شهید در دارالشهداء تهران شب گذشته (۲۵ مهرماه) برگزار شد که این اکران با استقبال گرم مادران و خانواده‌هاى شهدا مواجه شد. دراین مراسم که عوامل فیلم از جمله روح‌الله سهرابى کارگردان،فرهادگلى تهیه کننده ، سیدمرتضى مصطفوى نویسنده ، سیامک ادیب بازیگر و…حضور داشتند پس از معرفى کوتاهى ازجریان تولید فیلم و دقایقى مداحى ، نمایش فیلم آغاز شد .

در دقایق پایانى فیلم که تمام سالن تحت تأثیر قصه و روایت فیلم قرارگرفته و فضایى اشک آلود ایجاد شده بود با ابتکار عمل مجرى برنامه فضا کاملا معنوى و تأثیرگذار شد چنانکه با شروع تیتراژ پایانى چند تن از مادران شهید روى صحنه حاضر شده و درباره فیلم و زندگى خود و شهادت فرزندانشان مطالبى بیان کردند.

در ادامه مراسم روح‌الله سهرابی کارگردان فیلم نیز جهت صحبت به روى صحنه دعوت شد که ترجیح داد حضار ابتدا صحبت هاى مادر شهید منصورى که قصه فیلم برگرفته از زندگى اوست را بشنوند. نصرت شاه نظرى مادر شهید داود منصورى طى صحبت کوتاهى گفت: «من داودم را ازدست دادم تا مردم کشورم روى آرامش ببیند تا امام از ما راضى باشد. من از پسرم راضىی هستم و از خدا مى‌خواهم که داود هم از من راضى باشد».

مادر شهید صبوری: خاکستر و برف زندگی تک تک مادران شهید است

مادر شهید منصوری که در نقش خود در فیلم نیز ایفاى نقش مى کند با بغض سخنانش را ادامه داد و گفت: من داودم را از دست دادم اما صدها و هزاران داود دیگر بدست آورده ام که همیشه مرا شرمنده لطف ومحبتشان مى کنند. از آقاى سهرابى وآقاى گلى خیلى ممنونم که این همه زحمت کشیدند و این فیلم راتولید کردند و امیدوارم بازهم از این فیلمها تولیدکنند.

در ادامه مراسم پس از مادر شهید منصورى ، مادر شهید صبورى نیز با بغض و گریه از عوامل «خاکستروبرف» به ویژه تهیه کننده و کارگردان فیلم تشکر کرد و گفت: شاید بتوان گفت این فیلم زندگى تک تک ما مادران شهداى گمنام را نشان داد اما مادامى که کسى خود، فرزندش را ازدست ندهد متوجه سختى و رنج مادران شهید نخواهد شد و خداراشکر که هنوز جوانانى هستند که جرأت ساختن چنین فیلمهایى دارند.

سهرابی: مسیر طی شده را فراموش نکنیم

پس از دقایقی مادر شهید صبورى که همه او را با عکس معروف فرزند گمنامش مى شناسند صحبتهاى تکان دهنده اى از ماجراى صبر و انتظار خود و دیگر مادران شهید را بازگو کرد. پس از مادر شهید صبورى نیز روح اله سهرابى که بشدت تحت تأثیر صحبت هاى دلنشین و صمیمانه مادران شهدا قرارگرفته بود سخنان کوتاه درباره غرق شدن جامعه در روزمرگى و تن دادن به مسایل کم ارزش زندگى گلایه کرد و گفت: فراموش نکنیم چه مسیرى را پشت سر گذاشته ایم که اینک دراین نقطه ایستاده ایم.

فرهاد گلى تهیه کننده فیلم احساس خوشحالى و ارتباط خانواده معظم شهدا بویژه مادران شهدا با فیلم را مایه افتخار و خوشبختى خود دانست. وى همچنین به صراحت از عدم حمایت ارگانهاى مختلف ازاین فیلم گلایه کرد و گفت: تنها جایى که ما را حمایت کرد بنیاد روایت و شخص سردار جبارى بود، درحالى که بنده شخصا حدود هفتاد درصد از تولید و هزینه هاى این فیلم رابرعهده داشتم.

وى افزود: بنده بسیار هم خوشحال هستم که کارى هرچندبسیارکوچک براى این بزرگواران کرده ام اما مسولین بدانند با این شیوه حمایت از اینگونه فیلمها هیچ تهیه کننده خصوصى جرأت ورود به چنین عرصه اى را نخواهد داشت.

پس ازپایان برنامه نیز تا ساعتى گپ و گفت‌هاى صمیمى رسانه‌ها با مادران شهدا و عوامل فیلم ادامه داشت. مراسم نمایش فیلم برای مادران شهد به همت بسیج ناحیه مقاومت حبیب ابن مظاهر حوزه ۲۵۱ علی ابن ابیطالب در منطقه ۱۷ تهران و در فرهنگسراى بهاران برگزار شد و مادران بزرگوار شهیدان منصوری ، صبوری ، محمدی ،دلیریان ،لشگری ،قبادلو ، حسینى و … در این مراسم حاضر شدند.

بنابراین گزارش «خاکستر و برف» که ازحدود سه هفته پیش در گروه سینماهاى هنر و تجربه به اکران درآمده، در مدت اکران، مورد تحسین تعداد زیادى از صاحبنظران و مخاطبین قرارگرفته و البته بدلیل عدم اکران در سینماهاى سرگروه، انتقادات زیادى را متوجه دست اندرکاران سینمایى و مسئولین تصمیم گیرنده کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>