سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ مهر ۱۳۹۴ در ۱۲:۱۴ ب.ظ چاپ مطلب
شعار «سریال نژادپرست» بر روی تلویزیون آمریکایی‌ها ؛

وقتی هنرمندان عرب «هوملند» را دست انداختند

homeland-arab

تعدادی هنرمند گرافیست عرب سریال آمریکایی «هوملند» را دست انداخته و گاف بزرگی را در این سریال محقق کردند.

تعدادی هنرمند گرافیست عرب سریال آمریکایی «هوملند» را دست انداخته و گاف بزرگی را در این سریال محقق کردند.

به گزارش سوره سینما به نقل از فارس، این روزها روزنامه‌های انگلیسی و عربی پر شده است از خبر اقدام تعدادی هنرمند گرافیست عرب بر تمسخر سریال هوملند؛ سریالی که هفته پیش گاف بزرگی داده است.

به نوشته هافینگتون‌پست و الشرق‌الاوسط، پس از آنکه سریال هوملند قسمت دیگری از این سریال را هفته پیش در آمریکا پخش کرد که در آن جاسوس سازمان سیا در کمپ آوارگان سوری به دنبال مبارزه با تروریست‌هاست فعالان گرافیست گاف این سریال را برملا کردند.

این گروه از هنرمندان که نام‌شان «نقاشان خیابان‌های عربی» است، گفته‌اند شرکت تولید سریال هوملند از آنان خواسته بودند که بر روی دکوری که برای این سریال در اطراف برلین ساخته شده طرح‌های گرافیکی حاوی شعارهایی درباره سوریه بنویسند اما آنها شعارهای دیگری نوشتند.

از جمله شعارهای نوشته شده بر روی دیوارهای دکور سریال هوملند(با ترجمه عربی الوطن) که قرار بود به نوعی اردوگاه آوارگان سوری را تداعی کنند؛ شعارهای «هوملند نژادپرستانه‌ است»، «هوملند نماینده هنرمندان نیست»، «این سریال شوخی خنده‌داری نیست» و «زندگی سیاهان مهم است» بوده است.

این گروه هنری از دلایل کارشان نیز گفته‌اند که : سریال هوملند در سری اول خود تلاش کرد که به مردم آمریکا نشان دهد که القاعده طرحی ایرانی بوده است و به دنبال انتقام از آمریکا به نیابت از ایران است و این توهم دروغین به تفکری جدی در آمریکا تبدیل شد و حال و پس از ۵ فصل این سریال اینگونه تفکرات موهوم همچنان ادامه دارد و تصاویر غیردقیق آن همچنان پخش می‌شود؛ تصاویری که فرقی بین عرب و پاکستانی و افغانستانی قائل نیست و هیچ تصویر مناسبی از شهرهای اسلامی از بیروت گرفته تا اسلام‌آباد به تصویر نکشیده و دوگانه حمایت مامور آمریکایی از شهروندان این کشور دربرابر مسلمان عقب‌مانده را پس از ۴ فصل همچنان ادامه می‌دهد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>