سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ مهر ۱۳۹۴ در ۱:۱۷ ب.ظ چاپ مطلب

در جلسه ایوبی با وزیر فرهنگ ایتالیا چه گذشت؟

ayubi

در دیدار رئیس سازمان سینمایی با وزیر فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری ایتالیا بر ضرورت اقدامات عملی در توسعه همکاری‌های مشترک سینمایی دو کشور تاکید شد.

در دیدار رئیس سازمان سینمایی با وزیر فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری ایتالیا بر ضرورت اقدامات عملی در توسعه همکاری‌های مشترک سینمایی دو کشور تاکید شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، در این دیدار که علیرضا تابش و سید روح الله حسینی، ایوبی را همراهی می کردند،رئیس سازمان سینمایی ایران در این جلسه ضمن قرائت پیام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،عزم جدی این سازمان برای برداشتن گام های عملی و اجرایی شدن توافق های دو دولت ایران و ایتالیا در زمینه سینما را اعلام کرد.

در ادامه  داریو فراچکینی از فعالیت های فرهنگی و گردشگری ایتالیا گفت: کمیته کاری به ریاست معاون امور سینمایی، و مدیران مرتبط در وزارت فرهنگ و نماینده انجمن تهیه کنندگان و نمایندگان دیگری از بخش خصوصی جهت گفت و گو با هیأت ایرانی تشکیل شده است.

در ادامه مقرر شد نتیجه این کمیته کاری به اطلاع وزرای فرهنگ ایران و ایتالیا رسیده و قرارداد همکاری در حوزه های مورد علاقه دو کشور در امور سینمایی تسهیل شود.

ایوبی در ادامه از سفر قریب الوقوع دکتر حسن روحانی به ایتالیا خبر داد و عزیمت گروه بزرگی از فعالان اقتصادی ایتالیا به تهران را نشانه آغاز دوران جدیدی در روابط دو کشور دانست.

ایوبی همچنین افزود: مدیران فرهنگی دو کشور باید بکوشند سهم فرهنگ و هنر در این مناسبات مورد توجه قرار گیرد.

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد که همه قراردادهای اقتصادی دارای پیوست فرهنگی و هنری باشد.

 

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>