سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ آبان ۱۳۹۴ در ۱۰:۰۹ ق.ظ چاپ مطلب

فیلم‌های که می‌خواهند به گیشه آبان ماه سینماها جان بدهند

ekran-5aban

سینماهای ایران قرار است در آبان ماه امسال با اکران ۵ فیلم جدید جان تازه‌ای بگیرد. در این گزارش نگاهی سریع به این ۵ فیلم داریم.

سینماهای ایران قرار است در آبان ماه امسال با اکران ۵ فیلم جدید جان تازه‌ای بگیرد. در این گزارش نگاهی سریع به این ۵ فیلم داریم.

به گزارش سوره سینما، اکران فیلم‌های «پدر آن دیگری»،‌ «ماهی سیاه کوچولو»، «ارغوان»، «عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» و «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» از امروز آغاز می‌شود. آنچه که باید درباره این پنج فیلم بدانید در این گزارش آمده است:

پدر آن دیگری

«پدر آن دیگری» ساخته یدالله صمدی است که وی و حسین مهکام به صورت مشترک فیلمنامه آن را نوشته‌اند. این فیلم که سال گذشته نمایشش در بخش خارج از مسابقه سی و سومین جشنواره فیلم فجر مورد سوال قرار گرفت، اثری بود که پس از سال‌ها یدالله صمدی کارگردان کهنه‌کار را به سینما آورده است.

pedare-aan-digari2

بازیگران «پدر آن دیگری» که درباره یک بچه ناشنوا است، حسین یاری، هنگامه قاضیانی، فریده سپاه منصور، مریم سعادت، شمسی فضل الهی، اکبر عبدی و جمشید مشایخی هستند.

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت

«چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» ساخته وحید جلیلوند که حضور موفقی در جشنواره فیلم فجر داشت، درباره یک آگهی غیر متعارف در بخش نیازمندی‌های روزنامه همشهری، است که جمعیت کثیری را در روز مشخصی به خیابان می‌کشد، دخالت پلیس قائله را علی الظاهر پایان می‌دهد اما…

4Shanbeh

تهیه کنندگی این فیلم حاصل همکاری مشنرک علی جلیلوند و محمدحسین لطیفی است و در آن بازیگرانی چون نیکی کریمی، امیر آقایی، شاهرخ فروتنیان، برزو ارجمند، وحید جلیلوند و آفرین عبیسی ایفای نقش می‌کنند.

ارغوان

«ارغوان» سومین فیلم بلند سینمایی امید بنکدار و کیوان علی‌محمدی است که براساس داستان کوتاهی از علی‌اکبر حیدری و توسط حیدری، امید بنکدار و کیوان علی‌محمدی نوشته شده است.

arghavan

این فیلم هم که در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد به عنوان اثری عاشقانه با بازی مهتاب کرامتی، مهدی احمدی، شقایق فراهانی، آزاده صمدی، الهام کردا، یاسمین پازوکی، مرتضی اسماعیل کاشی، نسیم ادبی، رابعه مدنی، مریم بوبانی و نیکی نصیریان، داستان یک زن و مرد است که در شب مرگ یک موزیسین معروف، برخورد اتفاقی‌شان روی گذشته و آینده هر دوی آنها تاثیر می‌گذارد.

عاشق‌ها ایستاده می‌میرند

«عاشق‌ها ایستاده می‌میرند» اولین ساخته شهرام مسلخی است که ملودرامی اجتماعی و قصه گو است و داستان آن در ارتباط با دو سرباز ایرانی و عراقی است که در زمان جنگ جان یکدیگر را نجات داده اند. آنها اکنون بعد از سال‌ها با یکدیگر روبرو می شوند. در واقع فیلم قصد دارد به سه مقوله عشق، خیانت و دوستی بپردازد.

asheghha

در این فیلم بازیگرانی چون سروش صحت، لعیا زنگنه، پوریا پورسرخ و شوان عطوف بازیگر شناخته ‌شده عراقی بازیگران ایفای نقش می‌کنند.

ماهی سیاه کوچولو

«ماهی سیاه کوچولو» اولین تجربه سینمایی مجید اسماعیلی است که علی طالب‌آبادی فیلمنامه آن را نوشته و محمدرضا شفیعی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «اگر ناگهان پرنده‌ها به پرواز درآمدند، یعنی دشمن پشت بوته‌هاست اما اگر پرنده‌ای پرید شاید پی دانه‌ای می‌رود. جنگجویان خطاکار تنها به پیروزی فکر می‌کنند، پس بدیهی است که به سمت هر جنبشی پشت بوته‌ها یورش می‌برند اما جنگجویان خردمند که حواس، درک و عکس‌العمل‌شان را یکپارچه کرده‌اند تفاوت پروازهای دسته جمعی و تنها را می‌دانند. آنها آگاهی بر نشانه‌ها را طی آموختن «آئین دلاوری» زیست کرده و می‌دانند موقعیت پس از پیروزی مهم است نه پیروز شدن.»

mahi-siah

مریلا زارعی، مصطفی زمانی و همایون ارشادی ایفاگر نقش‌های اصلی فیلم سینمایی «ماهی سیاه کوچولو» هستند و بازیگرانی چون جمشید گرگین، یاسمن معاوی و قاسم یوردخانی نیز در این فیلم سینمایی حضور دارند.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>