سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ آبان ۱۳۹۴ در ۲:۱۳ ب.ظ چاپ مطلب

جایزه جشنواره کمریمیج به مجیدی و استرارو اهداء می‌شود / اولین نمایش فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در اروپا

majidi

نمایش فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» از ۲۳ آبان ماه در اروپا آغاز می‌شود و جایزه بیست و سومین دوره از جشنواره کمریمیج به مجیدی و استرارو اهداء خواهد شد.

به گزارش سوره سینما، جشنواره بین‌المللی فیلم «کمریمیج»، جایزه برجسته «زوج سینمایی» خود را به مجید مجیدی  کارگردان و ویتوریو استرارو مدیر فیلمبرداری فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» اهدا می‌کند. این جایزه هر ساله بطور مشترک به کارگردان و مدیرفیلمبرداری یک اثر برجسته سینمایی اهدا می‌شود که طی آن همکاری و هماهنگی میان این زوج موجب غنی‌تر شدن جنبه‌های بصری فیلم و در نتیجه موفقیت آن در روایت داستان شده است.

بر اساس این گزارش، جشنواره کمریمیج با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» که همزمان شامل صحنه‌های حماسی و اندیشه‌ای است، نقطه اوج سال‌ها همکاری میان مجیدی و استرارو محسوب می‌شود که توانسته با به نمایش گذاشتن لحظات مهمی از زندگی حضرت محمد و اطرافیان وی، مخاطبانش را به عصاره معنویت اسلامی نزدیک‌تر کند.

جشنواره کمریمیج در اعلامیه خود با تاکید بر آنکه مجیدی و استرارو توانسته‌اند روایتی زنده از گرامی داشتن بشریت، شکیبایی و عشق را به تصویر بکشند، نوشت: فیلم «محمد رسول‌الله(ص)»، صدایی قوی و رسا درباره یکی از موضوعات بی‌نهایت مهم معاصر است. ما باید به فهم مشترکی با مسلمانان که باورهایشان برای تمدن غربی مبهم است، دست یابیم.

این اعلامیه با اشاره به وجود تبلیغات منفی علیه اسلام  در غرب و معرفی تروریست‌ها به عنوان مسلمان می‌نویسد: فیلم مجیدی و استورارو به مخاطبان خود کمک می‌کند تا بفهمند که این مسائل تا چه حد از ارزش‌هایی که حضرت محمد بیان کرده بود، فاصله دارند. فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» ساخته شد تا اتحاد، و نه تفرقه، ایجاد  کند.

اولین نمایش فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در اروپا، در جریان بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کمریمیج لهستان خواهد بود و مجید مجیدی و ویتوریو استرارو نیز به عنوان مهمانان جشنواره در جریان نمایش فیلم حضور خواهند یافت و به سوالات تماشاگران پاسخ می‌گویند.

بنابراین گزارش،  بیست و سومین دوره از جشنواره کمریمیج در کشور لهستان از تاریخ ۲۳  تا ۳۰ آبان ماه در لهستان برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>