سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ آبان ۱۳۹۴ در ۱۲:۰۵ ب.ظ چاپ مطلب

«حکایت عاشقی» به زودی در سینماهای تهران و شهرستانها اکران می‌شود

hekayate-asheghi

فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» به کارگردانی احمد رمضان‌زاده و به تهیه‌کنندگی مسعود جعفری جوزانی از روز ۲۷ آبان‌ماه، توسط شرکت پخش «جوزان فیلم» در سینماهای تهران و شهرستانها اکران می‌شود.

فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» به کارگردانی احمد رمضان‌زاده و به تهیه‌کنندگی مسعود جعفری جوزانی از روز ۲۷ آبان‌ماه، توسط شرکت پخش «جوزان فیلم» در سینماهای تهران و شهرستانها اکران می‌شود.

به گزارش سوره سینما ، اکران سراسری و عمومی فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» A Tale of Love به کارگردانی «احمد رمضان‌زاده» و به تهیه‌کنندگی «مسعود جعفری جوزانی» با موضوع فاجعه دلخراش بمباران شیمیایی شهر حلبچه و با بازی «بهرام رادان»، «قطب‌الدین صادقی»، «بهمن زرین‌پور»، «شیلان رحمانی» و «شوان عطوف» بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون اقلیم کردستان و عراق، از روز چهارشنبه ۲۷ آبان‌ماه جاری در سینماهای تهران و شهرستانها آغاز می‌شود.

«حکایت عاشقی» نخستین فیلمی است که اینقدر صریح و واقعی به مسأله عشق و حلبچه پرداخته است؛ این فیلم که روایتی عاشقانه دارد و برای بیان قصه آن، زبانی نو انتخاب شده است؛ داستان یک عکاس ایرانی را روایت می‌کند که اولین نفری است که بعد از بمباران شیمیایی حلبچه به این شهر وارد می‌شود و از آن عکاسی می‌کند؛ این عکاس در طی این سفر، با دختری آشنا می‌شود و ماجراهای عاشقانه‌ای میان آن‌ها اتفاق می‌افتد.

بیست دقیقه اول این فیلم، در شهر حلبچه اتفاق می‌افتد که کاملاً بازسازی شده است و به نوعی مستند گونه فاجعه دلخراش بمباران شیمیایی این شهر توسط رژیم بعث را به بیننده نشان می‌دهد و در واقع در فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» به ماهیت‌های این فاجعه دهشتناک غیرانسانی پرداخته شده است.

فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» که توسط بنیاد سینمایی فارابی در سطح جهان پخش می‌شود؛ در نخستین نمایش خود در بخش رقابتی «سودای سیمرغ» در سی‌‌وسومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روی پرده رفت و از طرف هیئت داوران، دیپلم افتخار بهترین بازیگری نقش مکمل مرد به «بهمن زرین‌پور» بازیگر این فیلم اهدا شد.

این فیلم، در نخستین حضور جهانی خود، در روزهای ۱۳ و ۱۴ شهریورماه (۴ و ۵ سپتامبر ۲۰۱۵) به نمایندگی از سینمای ایران و با پیام صلح و دوستی و جهان به‌دور از جنگ؛ در بخش «تمرکز بر سینمای منتخب جهان» در سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مونترال» Montreal روی پرده رفت و از طرف «احمد رمضان‌زاده» کارگردان آن، این دو اکران جهانی فیلم، به عکاسان جنگ و تلاش آنها در به تصویر کشیدن واقعیت در جهان تقدیم شد.

این جشنواره با نمایش بیش از ۴۰۰ فیلم از کارگردانان ۸۰ کشور در چندین بخش رقابتی و غیرقابتی از جمله؛ بخش «رقابتی بین‌الملل»، بخش «رقابتی فیلم‌های اول»، بخش «تمرکز بر سینمای جهان»، «استعدادهای جدید»، «مستندهای جهان»، «سینمای چین»، «سینمای کلاسیک»، «فیلم‌های دانشجویی»، «سینما در سایه ستاره‌ها»، «سینمای ما» و … در روزهای ۵ تا ۱۶ شهریور ماه (۲۷ آگوست تا ۷ سپتامبر ۲۰۱۵) در شهر مونترال در کانادا برگزار شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>