سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ آبان ۱۳۹۴ در ۱۲:۵۳ ب.ظ چاپ مطلب

جشنواره فیلم ۱۰۰ به کشف استعدادهای نوظهور کمک می‌کند

sabagh-zadeh

مهدی صباغ‌زاده گفت: جشنواره فیلم ۱۰۰ تنها برای رفع تکلیف در دنیای فرهنگی و هنری به وجود نیامده است بلکه سعی دارد تا به کشف استعدادهای نوظهور بپردازد که در این زمینه هم تاکنون قدم های شایسته‌ای را برداشته است.

مهدی صباغ‌زاده گفت: جشنواره فیلم ۱۰۰ تنها برای رفع تکلیف در دنیای فرهنگی و هنری به وجود نیامده است بلکه سعی دارد تا به کشف استعدادهای نوظهور بپردازد که در این زمینه هم تاکنون قدم های شایسته‌ای را برداشته است.

به گزارش سوره سینما به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مهدی صباغ زاده کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون سینمای فیلم کوتاه را از حیث اینکه الفبای فیلم‌سازی به هنرمندان جوان می آموزد و راهی برای طی کردن مسیر پیشرفت آن ها به شمار می رود، خوب ارزیابی کرد و گفت: نکته ای که ویژگی بارز این سینما به حساب می آید، زمان اندک آن است که باید فیلم ساز در این زمان اندک به انتقال پیام خود به مخاطب بپردازد. کسب دانش، مدیریت زمان و استفاده از خلاقیت و ایده های نو برای بیان مقصود در این سینما می تواند فیلم‌ساز را برای ورود به دنیای حرفه ای فیلم‌سازی آماده کند.

وی ادامه داد: اینکه بعضی از هنرمندان جوان ارزشی برای این سینما قائل نیستند و برای شروع کار هنری خود سعی دارند تا با فیلم‌سازی بلند شروع کنند، باید گفت سخت در اشتباه هستند. چون که یادگیری و آشنایی با خیلی از این موارد که در این سینما مطرح می شود می تواند در آینده کمک بسیاری به فیلم‌ساز کند.

کارگردان فیلم «راه بهشت» گسترش تکنولوژی های فیلم‌برداری و عکاسی را در کشف استعداد هنرمندان تجربی مؤثر دانست و بیان کرد: این ابزار راحت و سهل الوصول می تواند کمک کند تا افرادی که در خود نبوغ فیلم‌سازی مشاهده می کنند با ساخت فیلم  کوتاه و اکران آن در جشنواره ها و مکان‌های دیگری از نظرات هنرمندان و اساتید دیگر بهره مند شوند و اگر اشتباهی در مراحل ساخت خود دارند درصدد رفع آن برآیند.

صباغ زاده، بیان بسیاری از مفاهیم را در قالب سینمای کوتاه راحت تر توصیف کرد و اظهار داشت: این سینما از پتانسیل بالایی برخوردار است و می تواند با چیدن تصاویر در کنار هم بدون استفاده از دیالوگ مقصود خود را به مخاطب برساند؛ در حالی که در سینمای بلند حتماً باید از قالب های بسیاری در انتقال مفهوم استفاده کرد که فیلم را دارای جذابیت کند.

وی خاطرنشان کرد: در سینمای بلند کارگردان با  قصه گویی و شخصیت پردازی و به وجود آوردن حالات درام مخاطب را به محتوای فیلم نزدیک می کند؛ در حالی که در سینمای کوتاه از بسیاری از موضوعاتی که در گوشه گوشۀ زندگی ما اتفاق می افتد می توان الهام گرفت و با یک پرداخت ساده و به دور از پیچیدگی های خاص سینمای حرفه ای آن را مطرح کرد.

این کارگردان سینما، پیشرفت و ارتقای جایگاه جشنواره ها در ایران را مربوط به ارتباط مسئولان آن با فیلم‌سازان دانست و بیان داشت: برای رسیدن به این پیشرفت باید آمارهایی که توسط مسئولان تولید می شود از شفافیت برخوردار باشد و امکانات حداقلی را نیز جهت تولید اثر هنری در اختیار هنرمندان قرار دهند.

وی جایگاه حرفه ای برای  جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای متصور شد و در این خصوص عنوان کرد: این جشنواره که یکی از جشنواره های صاحب فکر کشور به شمار می رود توانسته فیلم‌سازانی را گرد خود جمع کند که دغدغه این موضوعات را دارند و فقط  یک جشنواره برای رفع تکلیف در دنیای فرهنگی و هنری به حساب نمی آید بلکه سعی دارد تا به کشف استعدادهای  نوظهور بپردازد که در این زمینه هم تاکنون قدم های شایسته ای را برداشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>