سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ آبان ۱۳۹۴ در ۱۰:۰۸ ق.ظ چاپ مطلب

مستند زندگی کارگردان سرشناس معترض به خشونت پلیس آمریکا ساخته می‌شود

tarantino

۲۱ سال زندگی حرفه‌ای «کوئنتین تارانتینو» کارگردان سرشناس جهانکه چندی پیش به سیاست‌های نژادپرستانه پلیس آمریکا اعتراض کرده بود، با همکاری بازیگر برنده اسکار، تبدیل به مستند می‌شود.

به گزارش خبرنگار سوره سینما ، هفته گذشته در خبرها آمد که کوئنتین تارانتینو کارگردان سرشناس آمریکایی به اعتراض سه روزه نیویورک پیوسته است. اعتراضی که توسط گروهی به نام «اکتبر به پا خیز» ترتیب یافته بود. گروهی که در اعتراض به خشونت پلیس و «تهاجم و نسل کشی سیاهان و لاتینو ها توسط پلیس» تجمع کرده بودند.

پس از آن بود که تارانتینو  از بی رحمی پلیس در نیویورک سخن گفت و اعتراضات به او شدت گرفت تا آنجا که پاتریک لینچ رئیس انجمن پلیس‌های گشتی نیک خواه، اولین نفری بود که ضد حرف‌های تارانتینو موضع گرفت. پس از آن پلیس لس آنجلس هم از وی حمایت کرد و «هشت نفرت انگیز» فیلم جدید تارانتینو که در نوبت اکران قرار دارد را تحریم کرد.

اما به تازگی خبر رسیده قرار است ۲۱ سال اول از فعالیت «کوئنتین تارانتینو»، کارگردان صاحب سبک هالیوود و همچنین فیلمی که در دست ساخت دارد، تبدیل به مستند می‌شود. این مستند که «۲۱ سال :کوئنتین تارانتینو» نام دارد به کارگردانی «تارا وود» ساخته می‌شود. «وود» در واقع این فیلم را در ادامه فیلم «۲۱ سال: ریچارد لینکلتر» می‌سازد. او مستند قبلی را نیز با همکاری «مایکل دوناوی»، منتقد سینما، ساخت.

tarantino

«وود» در بیانیه‌ای گفت: «کوئنتین» انقلابی‌ترین و شاخص‌ترین کارگردان زمانه ماست.

به گفته تهیه‌کنندگان این مستند، بسیاری از کسانی که تاکنون با «تارانتینو» همکاری داشته‌اند، در این پروژه آنها را همراهی خواهند کرد که از آن جمله می‌توان به «ساموئل ال.جکسون»، «جان تراولتا»، «کریستفر والتز»، «لوسی لیو»، «جنیفر جیسون لی» و «جیمی فاکس» اشاره کرد.

البته این اولین واکشن در جهت حمایت از این کارگردان سرشناس جهان نیست بلکه پیش از این نیز «جیمی فاکس»، بازیگر سیاهپوست هالیوود در مراسم جوایز فیلم هالیوود در بورلی هیلز خطاب به وی گفت: به گفتن حقیقت ادامه بده، درباره حقیقت صحبت کن و نگران منتقدان و متنفران هم نباش.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>