سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ آبان ۱۳۹۴ در ۱۰:۱۳ ق.ظ چاپ مطلب

برگزاری نشست‌های تحلیلی در جشنواره فیلم کوتاه تهران

filmkootah-neshast

نشست‌های تحلیلی با موضوع «ضرورت تجربه‌گرایی در سینما» با حضور اساتید برجسته فیلم‌سازی در ایام سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار می‌شود.

نشست‌های تحلیلی با موضوع «ضرورت تجربه‌گرایی در سینما» با حضور اساتید برجسته فیلم‌سازی در ایام سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، نشست «تأثیر سینما از تجربه‌گرایی در هنرها» با حضور دکتر احمد الستی(کارشناس زیبایی‌شناسی در سینما) و شادمهر راستین (فیلم‌نامه‌نویس)، روز پنجشنبه، ۲۱ آبان از ساعت ۱۵:۴۵ الی ۱۹:۱۵ در سالن شماره ۳ برگزار می‌شود.

همچنین نشست «خاستگاه‌های اجتماعی شکل‌گیری سینمای تجربه‌گرا» با حضور دکتر ناصر فکوهی (نویسنده و فارغ‌التحصیل انسان‌شناسی سیاسی) و محمدرضا اصلانی(فیلم‌ساز، مستندساز و استاد دانشگاه) در روز جمعه ۲۲ آبان از ساعت ۱۵:۴۵ الی ۱۹:۱۵ در سالن شماره ۳ برگزار خواهد شد.

نشست «جایگاه ذهنیت و ناخودآگاه در سینمای تجربه‌گرا» نیز با حضور دکتر محمد صنعتی(روان‌پزشک، روان‌تحلیل‌گر، استاد دانشگاه و نویسنده) و تورج منصوری (مدرس، تهیه‌کننده، تدوین‌گر، کارگردان) در روز شنبه ۲۳ آبان، از ساعت ۱۵:۴۵ الی ۱۹:۱۵ در سالن شماره ۳ برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ این نشست‌ها در راستای تقویت جایگاه سینمای تجربه‌گرا و معرفی مبانی نظری و شناخت خاستگاه‌های آن و همچنین بررسی نمونه آثار تجربه‌گرا برگزار می‌شود و هدف از برگزاری این نشست‌ها این است که سینماگران جوان و مستعد کشور بتوانند به راهکارهای غنی برای توسعه‌بخشی به فعالیت‌های عملی خود در این عرصه دست پیدا کنند و ضمناً بتوان با بحث و گفتگو پیرامون موضوع تجربه‌گرایی در سینما، به وحدت تعریف و ویژگی‌های این سینما رسید. در این نشست‌ها به ظهور و حضور جریان‌های تجربه‌گرا در هنرهای گوناگون ازجمله معماری، نقاشی، موسیقی، ادبیات، تئاتر و درنهایت سینما اشاره شده و درباره تفاوت‌ها و شباهت‌های آن صحبت خواهد شد.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه در پردیس سینمایی چارسو، برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>