سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ آذر ۱۳۹۴ در ۲:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب
روایت نورانی‌پور از اردوگاه‌های جنگی سوریه ؛

«A157» ، تجربه‌ای متفاوت از ترس و خطر در سینماحقیقت

a157-2

بهروز نورانی‌پور با جدیدترین اثر مستندش «A157» که درباره‌ی تهاجم نیروهای داعش به اردوگاه‌های جنگی سوریه است، در بخش مسابقه ملی مستندهای بلند و جایزه بین‌المللی شهید آوینی نهمین دوره جشنواره سینماحقیقت حضور دارد.

بهروز نورانی‌پور با جدیدترین اثر مستندش «A157» که درباره‌ی تهاجم نیروهای داعش به اردوگاه‌های جنگی سوریه است، در بخش مسابقه ملی مستندهای بلند و جایزه بین‌المللی شهید آوینی نهمین دوره جشنواره سینماحقیقت حضور دارد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، وی درباره‌ی انگیزه ساخت این فیلم مستند اظهار داشت: «به دنبال پیدا کردن لوکیشنی برای ساخت یک فیلم مستند- داستانی بودم که با روایتی دیگر از جنگ آشنا شدم. چیزی نزدیک به یک سال در مناطق مختلف سوریه، ترکیه و کردستان عراق به تناوب تصویربرداری کردیم و در ‌‌نهایت ماحصل کار آن چیزی است که در جشنواره سینماحقیقت خواهید دید.»

نورانی‌پور با اشاره به خطراتی که گروه فیمسازی را در این پروژه تهدید می‌کرد، عنوان کرد: «مستندساز وقتی موقعیت خطر را می‌پذیرد، یعنی به استقبال آن رفته است و این مساله دور از ذهن و واقعیت نیست. یکی از خصوصیات مستندسازی این است که در آن کارگردان هر اتفاقی که برای سوژه‌اش می‌افتد را تجربه می‌کند!»

وی پیرامون آثار راه یافته به بخش مسابقه ملی و کیفیت برگزاری نهمین دوره جشنواره سینماحقیقت، خاطرنشان کرد: «کیفیت هر جشنواره‌ای را فیلم‌ها و سوژه‌های ناب آن بالا می‌برد. خانواده سینمای مستند چندان بزرگ نیست و امیدوارم بتوانیم در کنار هم و در آرامش، فیلم‌های این دوره از جشنواره را ببینیم و از آن‌ها لذت ببریم.»

نورانی‌پور در پایان گفت: «داوری‌های جشنواره‌ای عمدتاً سلیقه‌ای است و به همین خاطر برگزیده شدن نباید اولین دغدغه‌ی ما باشد. جشنواره سینماحقیقت فرصت مناسبی است که با کمک مستندسازان، آثار مستند را در سبد فرهنگی مردم جای دهیم. اگر این اتفاق بیفتد، بزرگ‌ترین خدمت را به سینمای مستند کرده‌ایم.»

گفتنی است که عوامل تولید فیلم مستند بلند A157 عبارتند از: بهروز نورانی‌پور (پژوهشگر، نویسنده، کارگردان، صداگذار، تدوینگر و تهیه‌کننده)، مهدی آزادی (تصویربردار)، بهنام شیخ‌احمدی (صدابردار)، کامران جاهدی (تدوینگر)، حسن ناهید (آهنگساز)، روکن شاهین (گوینده)، امیر کیان‌زاده (مدیر تولید)، مهدی امیرخانیان (عکاس)، محمدرضا فرهنگ (دستیار کارگردان)

بهروز نورانی‌پور متولد سال ۱۳۶۰ در سنندج و دارای مدرک کارشناسی سینما از دانشگاه سوره است. در پرونده‌ی فیلمسازی او، ساخت بیش از ۲۵ فیلم مستند به چشم می خورد.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۲۲ تا ۲۸ آذرماه ۱۳۹۴ و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>