سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۰:۳۶ ق.ظ چاپ مطلب
مستندی از فیلمساز برگزیده جشنواره «رویش»/

«نواجش» آماده نمایش می‌شود

cinemaye-mostanad

مستند «نواجش» به کارگردانی شهروز توکل درباره موسیقی مازندران به زودی آماده نمایش می‌شود.

مستند «نواجش» به کارگردانی شهروز توکل درباره موسیقی مازندران به زودی آماده نمایش می‌شود.

شهروز توکل مستندساز در گفتگو با سوره سینما درباره فعالیت‌های جدیدش گفت: در حال حاضر مشغول تدوین یک مستند ۹۰ دقیقه‌ای به کارگردانی عباس امینی درباره یکی از سرداران شهید عبدالله نورانی هستم. این مستند را حاج محمد داوودی تهیه‌کنندگی کرده است.

وی افزود: مستند «نواجش» را در سالی که رو به پایان است ساختم و دارم تدوین آن را انجام می‌دهم. نواجش در گویش مازندرانی به معنای نوازش است و مرثیه‌ای است که زنها وقتی عزیزی را از دست می‌دهند می‌خوانند. این مستند شخصیت‌محور درباره احمد محسن‌پور نوازنده زبردست کمانچه و یکی از افرادی که در موسیقی مازندران بسیار مؤثر بوده است.

توکل گفت: محسن‌پور با وجود نابینا بودنش درباره کل موسیقی مازندران تحقیق کرده است. موسیقی سینه به سینه در مازندران را ثبت و ضبط کرده است راجع به تاریخچه آنها تحقیق کرده و از این طریق خدمت بزرگی به موسیقی مازندران کرده است. این مستند را در واقع تک نفره و با هزینه شخصی ساختم. تصویربرداری آن در طول دو سال گذشته انجام شده است.

توکل به خاطر مستند «ممد نبودی» تندیس ویژه هیئت داوران را در هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» از آن خود کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>