سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ آذر ۱۳۹۴ در ۱۲:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب

حبیب مجیدی عضو هیات انتخاب معتبرترین انجمن عکاسان فیلم جهان شد

habib-majidi

حبیب مجیدی عکاس فیلم ایرانی که در سال ۲۰۱۳ به عنوان نخستین عکاس فیلم آسیایی به عضویت انجمن عکاسان فیلم آمریکا در آمده بود از سوی هیات مدیره این تشکل، به عضویت کمیته انتخاب اعضای جدید منصوب شد.

حبیب مجیدی عکاس فیلم ایرانی که در سال ۲۰۱۳ به عنوان نخستین عکاس فیلم آسیایی به عضویت انجمن عکاسان فیلم آمریکا که در سراسر دنیا ۴۴ عضو اصلی دارد، در آمده بود از سوی هیات مدیره این تشکل، به عضویت کمیته انتخاب اعضای جدید منصوب شد.

به گزارش سوره سینما ، حبیب مجیدی قرار است در کنار ده تن از مطرح ترین عکاسان فیلم جهان همچون بری وِچِر، جیسین بالند، ملیسا موسلی و … که همه آنها همچون وی از اعضای اصلی این انجمن هستند و سابقه همکاری با کارگردانانی نظیر مارتین اسکورسیزی، کلینت ایستوود، امیر کاستاریکا، استیون سودربرگ، برادران کوئن، دیوید لینچ، کریستوفر نولان، الیور استون و… دارند به بررسی و مرور آثار متقاضیانی که مراحل اولیه را با موفقیت طی کرده اند پرداخته و رای خود را اعلام نماید.

به گفته وی متقاضیان عضویت امسال عکاسانی از کشورهای آمریکا، ایرلند، کانادا و استرالیا می باشند که در کارنامه حرفه ای آنها سابقه همکاری با فیلمسازانی چون استیون اسپیلبرگ، رابرت ردفورد، ادوارد زویک، ژان ژاک آنوی و… به چشم می خورد. مجیدی و همکاران او در هیات انتخاب، پس از بررسی دقیق سوابق حرفه ای و مجموعه آثار آنها طی دو هفته، در مورد عضویت این افراد تصمیم گیری و رای خود را صادر خواهند کرد.

حبیب مجیدی فارغ التحصیل کارشناسی سینما از دانشگاه هنر تهران است و اوایل امسال به دعوت موزه سینما، تئاتر و موسیقی کشور لیتوانی برای برگزاری نمایشگاه آثارش در محل این مرکز بزرگ هنری در اروپای شمالی که به مدت سه ماه برگزار می شد، به این کشور سفر کرده بود. وی در مدت اقامت خود در این کشور دو جلسه ورک شاپ در رابطه با عکاسی فیلم برگزار کرد. پیش ازین هم نمایشگاهی از آثار این عکاس در شهر رم ایتالیا برگزار شده بود.

وی عکاسی فیلم هایی همچون «شهر زیبا»، «زن دوم»، «میم مثل مادر»، «کودک و فرشته»، «برف روی شیروانی داغ»، «جدایی نادر از سیمین»، «مروارید»، «من و زیبا»، «بشارت به یک شهروند هزاره سوم»، «تراژدی»، «بهمن»، «داره صبح می شه»، «ناهید» و … را برعهده داشته است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>