سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ اسفند ۱۳۹۱ در ۹:۲۵ ق.ظ چاپ مطلب
طولانی‌ترین انیمیشن ایرانی/

«فرزندان آفتاب» تولید می‌شود

farzandane-aftab

مجموعه پویانمایی «فرزندان آفتاب» طولانی ترین سریال بلند پویانمایی کشور سال ۹۲ به پخش می‌رسد.

مجموعه پویانمایی «فرزندان آفتاب» طولانی ترین سریال بلند پویانمایی کشور سال ۹۲ به پخش می‌رسد.

سوره سینما- این مجموعه در دو فصل ۵۲ قسمتی و در مجموع ۱۰۴ قسمت ۲۰ دقیقه ای به مدت ۲۰۸۰ دقیقه با تکنیک سه بعدی و به سفارش بنیاد فرهنگی روایت در حال تولید است. داستان مجموعه به سرگذشت و شکل گیری رابطه دوستی میان چند جوان و گذر زندگی آنان از حوادث سال های ۵۳ تا زمان حاضر می پردازد.

روایت بخشی از اتفاقات معاصر ایران از آغاز انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، تا عصر سازندگی و پیشرفتهای علمی با رویکرد معرفی جهانی چگونگی تشکیل مردمی بسیج، براساس روایت داستان بخشی از زندگی چند نوجوان همکلاسی از سن ۱۲ تا ۳۶ سالگی است. این قصه در بستر روایت دراماتیک زندگی شخصیتهای اصلی علاوه بر حوادث انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، انقلاب فرهنگی و دوران سازندگی و… به شکل مستتر با نگاه به فرهنگ بسیجی از متن نگاههای اسلامی و ارزش گرایانه جوانان ایرانی و تأثیر جریان ولایی در شکل گیری بسیج مردمی می پردازد.

نگارش فیلمنامه در اوایل سال ۹۰ شروع و در اواسط همان سال وارد مرحله پیش تولید شد. همچنین تولید مجموعه در تابستان سال ۹۱ آغاز شد. تهیه کننده اثر علی نوری اسکویی و کارگردانی آن به عهده علی احمدی است. این کار به نویسندگی مهدی خروشی و محمدحسن ساکی صورت گرفته، مدیر پروژه این اثر مسعود حمزه ای، کارگردان فنی فرید نصرت خواه، مدیر هنری مهدی محمدآذر و سرپرست انیماتورها آرش احسان است. این انیمیشن برای گروه سنی نوجوان تولید می شود و با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده، احتمالاً از نیمه سال ۱۳۹۲ قابل پخش خواهد بود.

از این مجموعه تا پایان سال جاری ۲۶ قسمت آماده پخش و ۲۶ قسمت بعدی آن در نیمه اول سال آینده تولید خواهد شد. همچنین نگارش فیلمنامه ۵۲ قسمت بعدی آن نیز آغاز شده که ظرف ۳ ماه آینده به اتمام خواهد رسید. تولید کامل این پروژه مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال ۱۳۹۲ به پایان می رسد