سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ آذر ۱۳۹۴ در ۱:۵۵ ب.ظ چاپ مطلب
علی اکبری تهیه کننده سینما پیشنهاد داد ؛

ضرورت اختصاص بودجه مستقل به جشنواره محمد(ص) و برگزاری آن در ابعاد جشنواره فجر

ali-akbari

ضروری است جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح با نگاه ویژه‌تری از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با تخصیص بودجه‌ای مستقل نزدیک به ۵۰ درصد جشنواره فجر برگزار شود و از مشارکت بیشتر هنرمندان و افراد صاحب سبک در این عرصه استفاده شود.

به گزارش سوره سینما ، محسن علی اکبری، تهیه‌کننده سینما در گقت‌وگو با روابط عمومی جشنواره فیلم محمد(ص) پیامبر صلح ضمن بیان مطلب فوق افزود: جا دارد مسئولین نگاه ژرف و بزرگی حتی در حد جشنواره فجر به این جشنواره داشته باشند. قطعا در اولین دور برگزاری کم وکاستی‌هایی در نحوه برگزاری جشنواره وجود دارد اما توقع می‌رفت مسئولین و مدیران ذیربط طی یک برنامه تلویزیونی در خصوص اهداف جشنواره صحبت و از هنرمندان به نام دعوت داشته تا برای حضور در جشنواره اثر بسازند.

تهیه‌کننده فیلم “کتاب قانون”، دائمی شدن و برگزاری دوره‌های بعد جشنواره را منوط به حضور هنرمندان و فیلم‌سازان مطرح دانست و پیشنهاد داد: در شرایطی که نگاه‌ها به سمت گروه‌هایی چون داعش است، با برگزاری ضعیف جشنواره‌ای که  مزین به نام پیامبر است، به ابعاد شخصیتی ایشان آسیب زده‌ایم؛ بهتر است وزارت ارشاد در زمان باقیمانده با تخصیص بودجه مناسب از چند فیلمساز صاحب سبک دعوت کند تا حداقل ۵ فیلم با موضوع و محوریت جشنواره بسازند و با حضور این فیلم‌ها، جشنواره قدرتمندتر و پرمحتواتر برگزار شود.

علی اکبری تاکید کرد: شرایط منطقه‌ای به گونه‌ای است که حداقل سالی یکبار برگزاری جشنواره‌ای با نام پیامبر اسلام ضروری است. سالانه جشنواره‌هایی با مبالغ گزاف و ناکارامد و غیرکاربردی برای نظام و انقلاب برگزار می‌شود، برای جبران این موضوع؛ بهتر است سیاستی پایه‌گذاری شود تا بخشی با نام پیامبر در این جشنواره‌ها گنجانده و فیلم‌های مرتبط با موضوع پیامبر و اسلام در این بخش نمایش داده شوند.

تهیه‌کننده فیلم‌های دینی “اصحاب کهف” و “مریم مقدس” در ادامه افزود: تفکرات انحرافی در منطقه خاورمیانه شکل گرفته است که با نام اسلام جنایات بسیار وقیحی را در کشورهای اسلامی و بعضا برخی کشورهای اروپایی رقم زده‌اند و نام جعلی دولت اسلامی را برخود نهاده و این امر باعث خدشه‌دار شدن نگاه جهانیان به دین اسلام شده است. در چنین شرایطی، برگزاری جشنواره محمد(ص) پیامبر صلح به موقع و حرکت قابل تحسینی است. این جشنواره می‌تواند با نمایش آثاری در شان و منزلت گفته‌ها، پیام‌ها، آیات و نشانه‌های قرآن کریم و معرفی وجهه شخصی پیامبر اکرم(ص) به عنوان فردی مهربان، پرهیزکار، صادق و … دید غلط به وجود آمده را تغییر داده و با این حرکت پسندیده، دین زیبایمان را زیباتر نشان دهد.

محسن علی اکبری اظهار داشت: این واقعیت تلخی است که علیرغم تاکید امام (ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت فیلم در خصوص مبانی صدر اسلام و اهداف دین مبین اسلام و یا حتی برگزاری جشنواره‌هایی با این مضمون، متاسفانه در هیچ دوره‌ای این اتفاق نیافتاده است.

این سینماگر که تا به حال تهیه کنندگی بیش از ۲۰ فیلم را در کارنامه خود دارد، در ادامه مطلب بالا گفت: ما به عنوان ام القراء کشورهای اسلامی و یک کشور شیعه ۱۲ امامی که بحث قرآن و عترت در آن جاری است، نسبت به معرفی اهداف پیامبر عظیم‌الشان و صحابه ایشان و عترت و خاندان وی، کم‌کار بوده‌ایم.

وی در پایان برگزاری جشنواره  با عنوان پیامبر اکرم(ص) را میمون دانست و گفت: ان‌شاءالله به میمنت بزرگی نام پیامبر و تلاش برگزارکنندگان، این جشنواره موفق و پربار برگزار شود و برگزاری آن، آغاز یک تحول در عرصه سینمای دینی بوده و بتواند بخشی از دغدغه‌های رهبر معظم و نگاه ژرف ایشان به هنر را تامین نماید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>