سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۱:۰۴ ق.ظ چاپ مطلب
مدیریت سینما در سال جدید/

احمدی: محدودیت در حوزه پروانه ساخت کمتر شود

Mohamad-Ahmadi

یک تهیه‌کننده سینما تاکید کرد یکی از نیازهای سینمای ایران در سال ۹۲ کمتر کردن محدودیت‌ها در بخش صدور پروانه ساخت است.

یک تهیه‌کننده سینما تاکید کرد یکی از نیازهای سینمای ایران در سال ۹۲ کمتر کردن محدودیت‌ها در بخش صدور پروانه ساخت است.

محمد احمدی درباره اهمیت رویکرد مدیریتی شورای پروانه ساخت به عنوان معبر تعیین کننده روند کیفیتی تولیدات سینما در سال ۹۲ به سوره سینما گفت: از آنجا که چگونگی تولیدات سالانه سینما به ارائه پروانه ساخت‌ها برمی‌گردد، باید بگویم روند و رویکرد مدیریتی در این بخش بر تولیدات سینما تاثیر زیادی دارد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آزمایشگاه» ادامه داد: شورای پروانه ساخت باید در سال جدید با برنامه‌ریزی دقیق تنوع  ژانر و موضوع تولیدات را مدیریت کنند. نظارت در محدوده موضوعی باید کمتر شود و بیشتر روند مدیریتی در حوزه اکران صورت بگیرد. اعمال سلیقه‌های دوره‌ای باعث می‌شود دایره مضامین کوچکتر شود و فیلمسازان با فراق بال نتوانن به کار خود ادامه دهند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «لطفامزاحم نشوید» افزود: اهالی سینما و همه فیلمسازان کلیه خطوط قرمز را می‌شناسند و همواره سعی می‌کنند طبق منافع مملکت خود اثرشان را تولید کنند. مدیریت سلیقه‌ای مدیران باعث می‌شود تکلیف فیلمساز مشخص نباشد. با اعتماد به فیلمسازان در سال جدید، تولیدات می‌توانند مخاطبان بیشتری را تغذیه کنند. مدیریت در حوزه اکران بهتر از ایجاد مانع در شروع تولید یک اثر سینمایی است از این رو خود فیلمسازانی که نگران اکران آثارشان هستند و برخورد مخاطبان روند تولیدات را مشخص خواهند کرد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «حریم» ادامه داد: مدیریت سینما در سال جدید باید با نگاه کارشناسانه خطاها و اشتباهات خود را شناسایی کند و هر اقدامی که به نفع کلیت سینما است ادامه دهد و نقاط ضعف را آسیب شناسی کند تا به قانونمندی و ثبات مدیریتی برسیم. احمدی در پایان درباره آرزوی خود در سال جدید برای سینما گفت: امیدوارم همدلی و همیاری در سال جدید بین مدیریت سینما و اهالی سینما حاکم شود. اختلاف نظرها در جهت پیشبرد کیفیت این هنر باشد نه در جهت اختلاف نظرهای شخصی و سیاسی افراد که درنهایت به ضرر کلیت سینما تمام شود.