سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ آذر ۱۳۹۴ در ۳:۴۴ ب.ظ چاپ مطلب
در پنجمین جلسه باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر؛

محمود رحمانی کارگاه «از ایده تا کارگردانی» را برگزار می‌کند

mahmud-rahmani

پنجمین جلسه باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر روز شنبه ۲۸ آذر ساعت ۱۷ در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی موسسه تصویر شهر، در پنجمین جلسه باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر در پردیس ملت، فیلم های مستند “مدار صفر درجه” و “نفت سفید” از محمود رحمانی، فیلم های کوتاه “به اضافه یک” و مستند “خوانده” از محمد صفرزاده و فیلم کوتاه “گدا” از احسان شاهین دوست به همراه کارگاه انتقال تجربیات محمود رحمانی با عنوان “از ایده تا کارگردانی” برگزار می شود.

در ابتدای برنامه فیلم های مستند “مدار صفر درجه” و “نفت سفید” از محمود رحمانی، فیلم های کوتاه “به اضافه یک” با بازی فرهاد اصلانی و “خوانده” از محمد صفرزاده و فیلم کوتاه “گدا” از احسان شاهین دوست نمایش داده می شود و در بخش دوم برنامه کارگاه انتقال تجربیات محمود رحمانی با عنوان “از ایده تا کارگردانی” برای علاقمندان برگزار می شود.

محمود رحمانی از مستند سازان مستقل ایران و مدرس سینما است که ورک شاپ‌های متعددی را در زمینه سینمای مستند و تجربی در سراسر کشور برگزار کرده و تاکنون چندین فیلم مستند را کارگردانی نموده است که با نزدیک به ۲۰۰ حضور و کسب بیش از ۵۰ جایزه ملی و بین‌المللی از جمله جایزه معتبر روبرتو روسلینی فیلمساز شهیر ایتالیایی، جایزه نتپک (شبکه ارتقای سینمای آسیا)، جایزه ویژه هیات داوران مونیخ ، جزو یکی از پرافتخارترین مستندسازان ایرانی محسوب می‌شود. فیلم های وی در بیشتر جشنواره های داخلی از جمله: فیلم کوتاه تهران، سینما حقیقت، جشن خانه سینما، کیش، وارش و… حضور یافته و موفق به دریافت جایزه شده است.

در کارنامه کاری محمود رحمانی علاوه بر ساخت مستندهای مدار صفر درجه و نفت سفید می توان به مستندهای “ملف گند” (که عنوان بلندترین پلان سکانس تاریخ سینمای ایران را یدک می‌کشد) و “مادرم بلوط” نیز دیده می شود.

باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر، یک پاتوق آموزشی و نمایشی فیلم‌های کوتاه و مستند است که یک هفته در میان در روزهای شنبه در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود. در این سلسله جلسات علاوه بر نمایش فیلم، کارگاه‌های آموزشی فیلمسازی به صورت رایگان و برای عموم فیلمسازان جوان برگزار می‌شود.

لازم به یادآوری است که شرکت در این جلسات برای عموم آزاد بوده و علاقمندان می توانند جهت اطلاع از برنامه های آن عضو کانال ارتباطی موسسه تصویر شهر در تلگرام به آدرس https://telegram.me/cineplex شوند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>