سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ دی ۱۳۹۴ در ۲:۰۳ ب.ظ چاپ مطلب
در هفتمین جلسه باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر؛

کارگردان «ناهید» برای گفتگو با مخاطبان به پردیس ملت می‌رود

otaghe-man

در هفتمین جلسه باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر در پردیس ملت، کارگاه انتقال تجربیات آیدا پناهنده و گفتگو با مخاطبان با محوریت از ساخت فیلم کوتاه و مستند تا اولین فیلم بلند سینمایی برگزار می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی موسسه تصویر شهر، هفتمین جلسه باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر روز شنبه ۲۶ دی ساعت ۱۷ در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

در ابتدای برنامه، فیلم کوتاه «پانصد مثقال طلا» و فیلم مستند «اتاق امن» به نمایش در می آید و در بخش دوم برنامه کارگاه انتقال تجربیات «آیدا پناهنده» و گفتگو با مخاطبان با محوریت از ساخت فیلم کوتاه و مستند تا اولین فیلم بلند سینمایی برای علاقمندان برگزار می شود.

پانصد مثقال طلا به کارگردانی شهرزاد دادگر، تهیه کنندگی سعید هنرآموز و با بازی مرتضی اسماعیل کاشی، الهام کردا، سیامک صفری، بهاره ریاحی و رابعه مدنی داستان زوج جوانی را روایت می کند که در آستانه چهار ماهگی بارداری متوجه احتمال ابتلا جنین به سندرم دان می شوند. آنها چند روز فرصت دارند تا در مورد سرنوشت نوزادشان تصمیم بگیرند.

این فیلم اولین فیلم کوتاه شهرزاد دادگر است که در جشن تصویر سال ، جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره فیلم شهر به نمایش درآمد. این فیلم همچنین در بخش short film corner جشنواره فیلم کن ۲۰۱۵ نیز پذیرفته شد.

فیلم مستند ۴۰ دقیقه ای اتاق امن به کارگردانی آیدا پناهند و ارسلان امیری، تاثیر سازمان‌های مردم نهاد بر مسئله کودکان کار وخیابان و تلاش‌های یکی از داوطلبین فعال در این زمینه را به تصویر می‌کشد.

“اتاق امن” به تهیه کنندگی جعفر صانعی مقدم است که پژوهش آن بر عهده مینا کشاورز بوده، آرش یزدانی فیلم را تصویربرداری و ارسلان امیری همراه با مسعود سفلایی، تدوین فیلم را برعهده داشته‌‌اند. این فیلم در چهارمین جشنواره فیلم پلیس موفق به دریافت لوح تقدیر کارگردانی شده است.

آیدا پناهنده دارای مدرک کارشناسی در رشته فیلم‌برداری و کارشناسی‌ارشد در رشته سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران است. وی کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی چندین فیلم کوتاه داستانی ، مستند ، ویدیویی و تله فیلم را در کارنامه دارد. فیلم سینمایی ناهید اولین ساخته بلند سینمایی او به شمار می‌رود.

این فیلم توانست در بخش نوعی نگاه شصت و هشتمین جشنواره کن به نمایش درآمد و در بخش نوعی نگاه برنده جایزه آینده نویدبخش شد.

باشگاه فیلم کوتاه و مستند شهر، یک پاتوق آموزشی و نمایشی فیلم‌های کوتاه و مستند است که یک هفته در میان در روزهای شنبه در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود. در این سلسله جلسات علاوه بر نمایش فیلم، کارگاه‌های آموزشی فیلمسازی به صورت رایگان و برای عموم فیلمسازان جوان برگزار می‌شود.

لازم به یادآوری است که شرکت در این جلسات برای عموم آزاد بوده و علاقمندان می توانند جهت اطلاع از برنامه های آن عضو کانال ارتباطی موسسه تصویر شهر در تلگرام به آدرس telegram.me/mellatcinema شوند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>