سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ آذر ۱۳۹۴ در ۱۰:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

آخرین اخبار از جشنواره فجر در سوره‌سینما؛ «مالاریا» بازبینی شد، «بادیگارد» رسید، «یتیم‌خانه ایران» غائب مهم جشنواره

badigard-malaria-yatim

روز گذشته مهلت رسمی ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره به اتمام رسید و حضور آثاری چون «بادیگارد» ابراهیم حاتمی‌کیا و «مالاریا» پرویز شهبازی قطعی شد، اما حضور آثاری همچون «دختر» رضا میرکریمی، «فِراری» علیرضا داوودنژاد و «گربه رو» روح‌الله حجازی همچنان نامشخص است.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، روز گذشته آخرین مهلت ارسال آثار متقاضی حضور در سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم فجر به دبیرخانه این جشنواره بود و تولیدکنندگان بسیاری از آثار سعی کردند تا اثر خود را در این زمان مقرر شده به دبیرخانه برسانند.

البته هیئت انتخاب این دوره از جشنواره چند روزی است که کار خود را آغاز کرده است ولی بنا به گزارشی که روزنامه سینما در شماره امروز خود منتشر کرده است، مهمترین فیلمی که تاکنون توسط اعضای این شورا مورد بازبینی قرار گرفته است، فیلم «مالاریا» پرویز شهبازی است.

malaria

در کنار این موضوع رسیدن «بادیگارد»، جدیدترین ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، یکی دیگر از خبرهای مهم روز گذشته بود که می‌توان با حضور آن در این دوره از جشنواره منتظر رقابت جذاب و تنگاتنگ میان اثر جدید حاتمی‌کیا -که به قول کارن همایون‌فر بهترین اثر این کارگردان است- با سایر فیلم‌های جشنواره باشیم.

baadigard

البته فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» با محوریت زندگی حاج احمد متوسلیان، فیلم سینمایی «رند» اولین فیلم ایرانی که توسط چهارنفر کارگردانی شده است، فیلم سینمایی «نفس» جدیدترین ساخته نرگس آبیار و فیلم سینمایی «نقطه کور» که یکی از پربازیگرترین فیلم‌های این دوره از جشنواره محسوب می‌شود، از دیگر آثار مهمی هستند که خود را در موعد مقرر به جشنواره رسانده‌اند.

هرچند که قرار بود روز گذشته آخرین مهلت تحویل آثار به دبیرخانه سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم فجر باشد ولی دبیرخانه این جشنواره برای فیلم‌هایی که فیلم‌برداری آن‌ها هنوز ادامه دارد، مهلت اندکی را در نظر گرفته است تا آثار خود را به هیئت انتخاب جشنواره برسانند؛ آثاری همچون «دختر» رضا میرکریمی، «فِراری» علیرضا داوودنژاد و «گربه رو» روح‌الله حجازی  که هنوز مشخص نیست بتوانند در این مدت اندک خود را جشنواره برسانند و یا قرار است در بخش جنبی و یا بین‌الملل جشنواره حضور پیدا کنند.

yatimkhane-iran

ناگفته نماند که تعدادی از آثار نیز هستند که با وجود آماده بودن در موعد مقرر، تمایلی به حضور در این دوره از جشنواره ندارند که فیلم سینمایی «یتیم‌ خانه ایران» مهمترین آن‌ها محسوب می‌شود، چرا که با وجود به اتمام رسیدن بیشتر مراحل فنی این اثر، ابوالقاسم طالبی کارگردان آن هنوز هم فرمی برای حضور در بخش مسابقه و یا جنبی این دوره از جشنواره پر نکرده است و با توجه به مصاحبه‌ای اخیر این کارگردان با سابقه سینما، وی علاقه‌ای به حضور در این دوره از جشنواره ندارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>