سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ آذر ۱۳۹۴ در ۱۲:۲۲ ب.ظ چاپ مطلب

«کارواجار» به تدوین رسید+ اولین عکس منتشر شده از «کارواجار» در «سوره سینما»

karvajar1

کارگردان «کارواجار» گفت: این فیلم یک تولید مشترک بین سینمای ایران و ارمنستان است و امیدواریم که بتوانیم این اثر را به جشنواره فجر امسال برسانیم.

آناهید آباد کارگردان فیلم سینمایی «کارواجار» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سوره سینما، در ارتباط با آخرین وضعیت این فیلم سینمایی گفت: به تازگی تدوین این فیلم سینمایی توسط سیاوش کردجان آغاز شده است و امیدواریم که بتوانیم این اثر را به جشنواره فجر امسال برسانیم.

وی افزود: ما فرم حضور در جشنواره را پر کرده‌ایم ولی بدون شک کیفیت اثر را فدای حضور در جشنواره نخواهیم کرد و تمام تلاش ما بر این است که اثری با کیفیت را به این جشنواره ارسال کنیم.

آباد در ارتباط با استفاده از بازیگران ارمنی در تولید این فیلم سینمایی اظهار کرد: داستان این فیلم اقتضا می‌کرد که بازیگران آن به زبان ارمنی مسلط باشند و چون آموزش بازیگران زبان ارمنی به بازیگران ایرانی کاری زمانبر و طولانی بود، به سراغ بازیگران ارمنی رفتیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با وجود اینکه زبان اصلی این فیلم ارمنی است، می‌تواند در بخش مسابقه سینمای ایران حضور داشته باشد، بیان کرد: این فیلم یک تولید مشترک بین سینمای ایران و ارمنستان است و با توجه به اینکه تهیه‌کننده و تمامی عوامل آن همگی ایرانی هستند، مشکلی برای حضور در بخش مسابقه سینمای ایران ندارد.

این دستیار کارگردان با سابقه سینمای ایران اضافه کرد: به همین خاطر ما برای حضور در بخش سودای سیمرغ جشنواره فرم پر کرده‌ایم و البته قرار است که این اثر در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشته باشد.

دستیار کارگردان فیلم سینمایی «عاشقانه» در ارتباط با داستان فیلم سینمایی «کارواجار» گفت: این فیلم موضوعی اجتماعی دارد و روایتگر داستان زنی است که بخاطر اتهام قتل شوهرش در حال فرار است و برای حفظ دخترش تلاش می‌کنند.

آباد که با ساخت «کارواجار» اولین تجربه کارگردانی خود را در سینما پشت سرمی‌گذارد، با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر بر روی کارگردانی تمرکز دارد، اظهار کرد: من بعد از فارغ‌التحصیل شدن در دانشگاه برای تجربه فضای حرفه‌ای کارگردانی، کارم با دستیاری کارگردان‌های مختلف شروع کردم.

وی ادامه داد: ولی از همان ابتدا علاقه من به کارگردانی بود، به همین خاطر کار دستیاری و برنامه‌ریزی را قبول کردم تا بتوانم در این فضا تجربه کسب کنم. هرچند که اولین پروانه ساختم را در سال ۷۴ گرفتم و حالا بعد از بیست سال اولین فیلم سینمایی‌ام را ساخته‌ام.

آباد با اشاره به مسیری که برای آغاز کارگردانی طی کرده است، گفت: اینکه چرا از همان بیست سال پیش به سراغ کارگردانی نرفتم، ماجرایی طولانی دارد که امیدوارم روزی بتوانم داستان این ماجرا را تبدیل به یک فیلم کنم.

دستیار کارگردان فیلم سینمایی «متولد ماه مهر» تاکید کرد: البته من هنوز به دستیار کارگردانی علاقه دارم و دوست دارم این تابو را در سینمای ایران بشکنم که عده‌ای تصور می‌کنند اگر کسی کارگردانی کرد دیگر نمی‌تواند دستیار کارگردان باشد درحالی که من معتقدم اگر ۱۰ فیلم دیگر هم بسازم، بازهم وقتی یک پیشنهاد خوب و ارزشمند برای دستیار کارگردانی مطرح شود، حتما می‌پذیرم.

کارگردان فیلم سینمایی «کارواجار» در ارتباط برنامه‌های خود برای ادامه فعالیت در سینما اظهار کرد: در حال حاضر بر روی دو طرح سینمایی مشغول کار هستم که یکی به مرحله فیلمنامه رسیده و دیگری هنوز در مرحله طرح است ولی تمایل دارم، قبل از ساخت دومین فیلم سینمایی‌ام، بازهم در یک اثر سینمایی به عنوان دستیار کارگردان حضور داشته باشم.

گفتنی است، «کارواجار» بر اساس طرحی از آناهید آباد توسط امیر عربی به رشته تحریر درآمده است و با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و سینمای ملی ارمنستان تولید شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>