سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ آذر ۱۳۹۴ در ۱۰:۳۱ ق.ظ چاپ مطلب

انتقاد عضو شورای نظارت بر صدا و سیما از «کیمیا»: این سریال از ضعف محتوا رنج می‌برد

kimia

عضو شورای نظارت بر صدا و سیما با بیان اینکه گاهی ضعف محتوا، فضای سریال «کیمیا» را زیر سوال می برد، گفت: سایه محتوای عاشقانه در «کیمیا» بر روایت تاریخی آن غلبه می‌کند.

به گزارش سوره سینما، سید رمضان شجاعی کیاسری عضو شورای نظارت بر صدا و سیما در تازه ترین گفت وگوی خود با خبرگزاری رسمی مجلس شورای اسلامی، درباره سریال «کیمیا» اظهارنظر کرد و گفت: با وجود آنکه به اتمام سریال قسمت های زیادی باقی مانده و بر این اساس نمی توان اظهارنظر دقیقی درمورد این سریال مطرح کرد اما واقعیت آن است که سریال کیمیا دارای نقاط منفی و مثبتی بود؛ اگرچه  می توانست قوی تر ظاهر شود.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقاط منفی موجود در سریال کیمیا، ادامه داد: دیالوگ های ضعیف در بعضی از صحنه ها غیرقابل قبول است و از سویی دیگر برخی از بازیگران نیز نتوانستند در این مجموعه قوی ظاهر شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس نهم، تصریح کرد: با توجه به زمان و هزینه های زیادی که صرف ساخت سریال کیمیا شد انتظار آن بود که دست اندرکاران این پروژه بتوانند سریال کامل و فاخری را به مخاطب ارائه دهند این درحالی است که گاهی ضعف محتوا، فضای سریال را زیر سوال می برد.

وی یادآور شد: اگرچه در بعضی از سکانس ها ابعاد انقلاب و فعالیت های انقلابیون به خوبی نشان داده شده و و خاستگاه عامه مردم به ویژه طبقه ضعیف نیز به خوبی به تصویر کشیده شده است اما در بسیاری از صحنه ها فضای عاشقانه بر محتوای سریال غلبه پیدا کرده است.

شجاعی کیاسری افزود: کارگردان سریال کیمیا، بیش از آنکه مخاطب را به سبب وقایع تاریخی انقلاب جذب کند بیشتر تلاش کرده تا با عاشقانه کردن محتوای اثر مخاطب جذب کند که همین مهم مسایل سبب کاهش مخاطبان از این سریال شده است.

عضو شورای نظارت بر صدا و سیما گفت: با توجه به کمبود بودجه ای که صدا و سیما با آن دست به گریبان است به نظر می رسید باید نظارت ها در مراحل ابتدایی ساخت این سریال، افزایش می‌یافت تا نتیجه مطلوب‌تری از پخش سریال کیمیا حاصل می شد.

منبع: خانه ملت


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>