سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ آذر ۱۳۹۴ در ۳:۴۳ ب.ظ چاپ مطلب

جشنواره «سینماحقیقت» تا سئانس آخر با انبوه تماشاگران به پایان رسید

safajoo

به گفته مدیر اجرایی نهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، ویژگی این دوره از جشنواره، استقبال گسترده تماشاگران از روز اول تا آخرین سئانس شب آخر این رویداد سینمای مستند ایران بود.

به گزارش سوره سینما ، شهنام صفاجو در این زمینه اظهار داشت: طی همه‌ی این سال‌ها، حضور دوستداران سینمای مستند در جشنواره سینماحقیقت مطلوب بوده است، اما در نهمین دوره این جشنواره، استقبال مخاطبان بی‌نظیر بود که این مهم از همان روز اول آغاز و تا آخرین فیلمی که در شب هفتم جشنواره روی پرده رفت، ادامه داشت.

وی از فیلم‌های «من ناصر حجازی هستم»، «فصل هَرس» و «رویاهای دم صبح» بعنوان فیلم‌های پُرمخاطب این دوره از جشنواره یاد کرد که طی دو نوبت نمایش در سینما فلسطین و سینما سپیده، با حداکثر حضور تماشاگران، روی پرده رفتند.

صفاجو افزود: تجربه برگزاری نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت و استقبال پُرشور علاقمندان سینمای مستند از این رویداد، یکبار دیگر یادآور این موضوع شد که مسئولان می‌بایست برای اختصاص یک سالن اکران دائمی به آثار مستند در تهران و همینطور شهرهای بزرگ کشور تدبیر دیگری بیندیشند.

مدیر اجرایی و روابط عمومی جشنواره سینماحقیقت از حضور پُررنگ رسانه‌های جمعی و انعکاس مطلوب رویدادهای سینماحقیقت در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های کشور و همینطور برنامه‌های مختلف رادیو- تلویزیونی هم به نیکی یاد کرد و از اهالی رسانه بواسطه‌ی همکاری در پوشش خبری جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت تشکر و قدردانی نمود.

به گفته وی، نمایش ۲۳۷ فیلم منتخب ایرانی و خارجی در جشنواره که بیشتر آنها با اقبال تماشاگران همراه شد، برگزاری ورک‌شاپ‌های تخصصی با حضور مدرسان ایرانی و خارجی بویژه نمایندگان شبکه مستند اروپا EDN، حضور مدیران جشنواره‌های معتبر خارجی نظیر ویزیون دورئل سوئیس، لایپزیگ آلمان، لیسبون پرتغال در جشنواره، نمایش فیلم‌های برگزیده و روز جهان مثل «نمک زمین» ویم وندرس و پرتره‌های مشاهیری چون گابریل گارسیا مارکز، مارلون براندو، تروفو و هیچکاک، برپایی نمایش افتتاحیه مستندهای ایرانی (که برای اولین بار در سینماحقیقت روی پرده می‌رفتند)، انتشار ۴ عنوان کتاب مرتبط با سینمای مستند بویژه دگرخوانیِ سینمای مستند استاد محمدرضا اصلانی و تاریخ نوین سینمای مستند (ترجمه مازیار اسلامی)، نقد همه‌ی مستندهای ایرانی و خارجی بخش مسابقه توسط انجمن منتقدان، یادوآره‌ی زنده‌یادان محمدرضا مقدسیان و مرتضی ندایی، برگزاری بازار فیلم مستند با شرکت شبکه‌های مهم جهانی نظیر ARTE و ارائه و دفاع از ۱۰ طرح مستند برای جذب حامیان مالی بین‌المللی با حضور نمایندگان شبکه مستند اروپا، از اهم رویدادهای نهمین دوره جشنواره سینماحقیقت بود که طی ۷ روز برگزار شد.

صفاجو در پایان گفت: امشب (یکشنبه ۲۹ آذر ۹۴) برگزیدگان نهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت در تالار وحدت معرفی و در پنج گروه «محیط‌زیست و بحران آب»، «هنر و تجربه»، «جایزه بین‌المللی شهید آوینی»، «مسابقه بین‌الملل» و «مسابقه ملی» مورد تقدیر واقع می‌شوند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>