سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ دی ۱۳۹۴ در ۹:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب

حضور مداح معروف در فیلم سینمایی «۱۷۵غواص»

shohadaye-ghavas

فیلم سینمایی «۱۷۵ غواص» که پیش از این قرار بود ۲۹ آذرماه جلوی دوربین ببرد به دلیل پاره ای از مشکلات با ۲ هفته تأخیر از ۱۵ دی ماه کلید خواهد خورد.

به گزارش سوره سینما، این روزها تیم اصلی بازیگران این فیلم سینمایی شامل: پولاد کیمیایی، سیدجواد هاشمی، مجید حاجی زاده، فرشید نوابی، امیر زریوند، مجید شهریاری، حسین عابدینی و… در استخری واقع در خیابان آزادی تهران در حال تمرینات غواصی زیر نظر شرکت «دریاکاو جنوب» هستند و امیر عرب زاده ضمن اینکه فیلمبرداری زیرآب این پروژه ملی را بر عهده دارد کار آموزش غواصی این بازیگران را نیز انجام می دهد.

تمرینات غواصی این فیلم از روز جمعه ۲۷ آذرماه آغاز شده و تا ۱۰ روز آینده به پایان خواهد رسید؛ سایر بازیگران این فیلم سینمایی از جمله حمید فرخ نژاد در نقش فرمانده یکی از عملیات های دوران دفاع مقدس و علیرضا خمسه در نقش پدر ۴ شهید، دانیال عبادی، مهدی باقربیگی و… نیز این روزها در حال تمرین و دورخوانی فیلمنامه «۱۷۵ غواص» هستند و ظرف چند روز آینده تعداد دیگری از بازیگران مطرح سینمای کشور به این فیلم اضافه می شوند. همچنین حضور احمد مهرانفر که قرار بود در این فیلم در نقش یک روحانی مازندرانی حضور داشته باشد منتفی شده و این روزها گروه تولید در پی بازیگری مازندرانی هستند تا بتواند در این نقش بازی کند.

یکی دیگر از نکات جالب این فیلم سینمایی حضور یک مداح معروف است که این روزها در میان جوانان شهرت و محبوبیت زیادی دارد و گویا عوامل تولید کننده «۱۷۵ غواص» در صدد هستند تا با حضور این مداح فروش فیلم خود را تضمین کنند؛ هنوز نام این مداح به دلیل برخی حساسیت های موجود در جامعه مداحان کشور منتشر نشده اما گویا قرار است این شخص تداعی کننده نقش حاج صادق آهنگران در دوران دفاع مقدس باشد!

چاری که این روزها در حال آماده سازی فیلم سینمایی «فیلسوف های احمق» برای حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر است فیلم دیگری با عنوان «سربازان ۵۷» را برای حضور در بخش مستند این جشنواره ثبت نام کرده که در صورت پذیرش هیأت انتخاب در این جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

در این فیلم مستند- داستانی به بخش هایی از زندگی سرداران دوران دفاع مقدس از جمله شهیدان مصطفی چمران، ابراهیم همت، عباس دوران، سیدمرتضی آوینی و محمدابراهیم همتی ناخدای ناوچه پیکان پرداخته شده و داستان آن از سال ۱۳۴۲ همزمان با دستگیری امام راحل (ره) آغاز و به شهادت شهدای هسته ای ختم می شود.

گفتنی است؛ در خلاصه داستان فیلم ۱۷۵ غواص آمده است: عملیات «کربلای ۴» لو می‌رود و بخاطر این خیانت، لشگری که فرمانده ای آن را حبیب و حاج عبدالرضا بر عهده داشتند گرفتار عراقی ها شده و زمین گیر می‌شوند. در نتیجه این حرکت همه رزمنده‌ها شهید و مجروح شدند. در این حال حاج عبدالرضا می‌خواهد نیروهایش را به عقب برگرداند اما حبیب مجروحین را تنها نمی گذارد… سالها می‌گذرد و حبیب بر نمی‌گردد تا اینکه در سال ۹۴ پیکر حاج حبیب توسط حاج عبدالرضا که اکنون رئیس تفحص است در یک گور دسته جمعی پیدا می‌شود که ۱۷۵ غواص دست بسته را که زنده به گور شده بودند به خاک وطن باز می‌گرداند…

منبع: سینماپرس


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>