سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ دی ۱۳۹۴ در ۵:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
حسین زندباف، در کارگاه آموزشی؛

هرکدام از حوادث جامعه کشش فیلم شدن دارند / ادبیات پشتوانه قوی برای فیلمنامه نویسی است

ammar-zandbaf

حسین زندباف در کارگاه آموزشی تدوین در سینما فلسطین گفت: در جامعه ما حوادث بسیاری وجود دارند که هر کدام کشش تبدیل شدن به یک قصه را دارد و در این میان ادبیات نیز جایگاه ویژه‌ای می تواند در فیلمنامه نویسی سینمای ایران ایفا کند چراکه ادبیات ایران دارای پشتوانه قوی است.

به گزارش سوره سینما ، حسین زندباف، کارگردان، تهیه‌کننده و تدوین‌گر سینمای ایران، در کارگاه آموزشی بررسی ساختار تدوین در اولین روز اکران فیلمهای ششمین جشنواره مردمی عمار با اشاره به سه اصل مهم در سینما گفت: فیلمنامه نویس، کارگردان و تهیه کننده خوب سبب می شود تا یک فیلم به اثری ایده آل تبدیل شود.

زندباف با بیان اینکه یک تهیه کننده بد فیلم را با شکست مواجه می کند، ادامه داد: بقیه عوامل فیلم بجز سه اصل ذکر شده می توانند تاثیرگذار در روند تولیدی فیلم باشند، اما تعین کننده نیستند.

وی با بیان اینکه بازیگری و موسیقی هم از عوامل تاثیرگذار در روند تولید فیلم هستند، اظهار داشت: در تاریخ سینما فیلم هایی با بازیگران غیر چهره تولید شده اند که بدلیل کارگردانی و قصه خوب ماندگار شده اند.

زندباف با اشاره به اینکه کارگردان خوب عوامل فیلم، به کارش ضربه وارد کند، تصریح کرد: یک فیلم خوب همه چیزش خوب است.

وی در ادامه با بیان اینکه تدوین باید در خدمت قصه پیش رود، گفت: متاسفانه در سینمای ایران، بعضا دیده می شود که یک کارگردان را در مقطعی مطرح می کنند و پس از مدتی دیگر او را حمایت نمی کنند.

زندباف با اشاره به اینکه به عنوان مثال، فیلم «از کرخه تا راین» فیلمی است که از همه جهت خوب و ایده آل است، بیان کرد: در جامعه ما حوادث بسیاری وجود دارند که هر کدام کشش تبدیل شدن به یک قصه را دارد و در این میان ادبیات نیز جایگاه ویژه‌ای می تواند در فیلمنامه نویسی سینمای ایران ایفا کند چراکه ادبیات ایران دارای پشتوانه قوی است.

حسین زندباف، در ادامه این کارگاه آموزشی، به سوالات حاضرین پاسخ داد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>