سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ دی ۱۳۹۴ در ۱:۳۴ ب.ظ چاپ مطلب

«یتیم‌خانه ایران» به جشنواره فجر رسید

yatimkhane-iran

جدیدترین ساخته ابوالقاسم طالبی به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر ارائه شد.

به گزارش سوره سینما، فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» جدیدترین ساخته ابوالقاسم طالبی مراحل فنی را به سرعت پشت سر می گذارد تو خود را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده کند. فیلمبرداری بخشی از تصاویر ابتدایی فیلم که در شمال کشور می گذرد و مربوط به زمان حال است، باقی مانده که حدود ۵ روز فیلمبرداری برنامه ریزی شده است که گروه در تلاشند تا زمینه های فیلمبرداری این بخش را آماده و به سرعت کار را به جشنواره فجر برسانند.

بنابراین گزارش، پیش از این خبرهایی مبنی بر غیبت این فیلم از جشنواره فجر به گوش می رسید اما گروه سازنده اثر امروز (۱۲ دی) راف کات این فیلم را به دبیرخانه ارایه دادند تا در جشنواره فیلم فجر حاضر شوند و امکان دیده شدن فیلم توسط هیات انتخاب فراهم شود.

«یتیم‌خانه ایران» داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران است که در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ و در دوران جنگ جهانی اول در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد. این فیلم به شیوع بیماری وبا در بین مردم این دوران نیز می پردازد.

در این اثر سینمایی بازیگرانی همچون: علیرام نورایی، جعفر دهقان، فرخ نعمتی‏، قطب الدین صادقی، حمید تاج دولتی ، علی شادمان، بهارک صالح نیا، والا شهیری، بهار محمد پور، ایمان صفا، مهری آل آقا، ملیکا شعبان، محسن حسینی، اصغر حیدری،  ، مصطفی بهشتی، محبوبه تقویت مجید معافی و تعداد دیگری از هنرمندان سینما و تاتر در این اثر سینمایی ایفای نقش می کنند.  بازیگران خارجی همچون برایان تورفه از انگلیس، کامرون چاپمن از انگلیس، برت جان کورن از هلند، پاول دیونی از انگلیس، جان اتول از ایرلند، توبی هیوز از انگلیس و کلوم کوتس از انگلیس از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر سینمایی حضور دارند.

 فیلم «یتیم خانه ایران» در مناطق مختلف از جمله تهران، شهرک غزالی، شمال و شمال غرب کشور فیلمبرداری شد.

منبع: فارس


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>