سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ دی ۱۳۹۴ در ۱۱:۴۶ ق.ظ چاپ مطلب

«یتیمخانه ایران»، تنها فیلم بخش خارج از مسابقه جشنواره فجر شد

yatimkhane-iran

فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» به جشنواره فیلم فجر امسال اضافه شد.

به گزارش سوره سینما، فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» تنها متقاضی نمایش در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم فجر بود که در ساعات انتهایی روز شنبه به جدول نمایش فیلم‌ها اضافه شد. گویا هیات انتخاب این فیلم را دیده است اما سازندگان تمایلی به نمایش فیلم در بخش مسابقه جشنواره را نداشتند.

«یتیم‌خانه ایران» فیلمی به نویسندگی و کارگردانی ابوالقاسم طالبی است و داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران است که در سال‌های ۱۲۹۵ تا ۱۲۹۷ و در دوران جنگ جهانی اول در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد.

بازیگرانی از جمله فرخ نعمتی، جعفر دهقان، علیرام نورایی، بهار محمدپور، مهری‌السادات آل‌آقا، داریوش اسدزاده، حمیدرضا تاج‌دولتی، محسن حسینی، ایمان صفا، مصطفی بهشتی، علی‌اصغر حیدری، والا شهیری، اسماعیل زنگله گیاه، محمد علی شادمان و با حضور قطب‌الدین صادقی و صالح میرزا آقایی به همراه بازیگران خارجی نظیر برایان طرفه، برت جان کورن، پاول لسلی داونی، جان اتول، تاکنون در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

منبع: تسنیم


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>