سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ دی ۱۳۹۴ در ۲:۳۴ ب.ظ چاپ مطلب

شیخ‌طادی با «آتش در نیستان» به تلویزیون می‌رود

parviz-sheikhtadi

نگارش فیلمنامه سریال «آتش در نیستان» در مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی رسانه ملی آغاز می‌شود.

به گزارش سوره سینما، پرویز شیخ طادی نویسنده و کارگردان سریال «آتش در نیستان» با اعلام خبر پایان پژوهش این سریال  گفت: تاکنون ۲۳۰۰ صفحه از متن نگارش شده و از این میان تا کنون سیناپس ۱۰ قسمت سریال به اتمام رسیده است و پیش بینی می شود نگارش فیلم نامه بیش از یکسال به طول بیانجامد.

وی در ادامه پیرامون موضوع و ایده شکل گیری این سریال اظهار داشت: با توجه به وضعیت کنونی منطقه و جهان اسلام، مقطع مشابه تاریخی انتخاب شد که آن دوره حمله مغول و سلطنت خوارزمشاهیان است که هم از نظر اجتماعی و هم اقتصادی متناسب با وضعیت روز را داراست. اختلافاتی در حکومت های منطقه در آن زمان که سبب ایجاد تفرقه بین مسلمانان شده و مغولان را بر ایران مسلط شود.

شیخ طادی درباره قصه «آتش در نیستان» افزود: داستان مربوط به جوانی ایرانی است که بر علیه شرایط موجود تسلط مغولان بر ایران قیام می کند و در این مسیر هم با مغولان و هم خائنان داخلی به مبارزه بر می خیزد و… .

او درباره مراحل پژوهش و نگارش این سریال اعلام کرد: پژوهش این سریال از سال ۹۲ با سفارش مرکز فیلم و سریال برون مرزی  آغاز شد و پس از اتمام پژوهش، نگارش آن در مرکز گسترش فیلم نامه نویسی سازمان آغاز شد.

سریال «آتش در نیستان» به نویسندگی و کارگردانی پرویز شیخ طادی  در ۶۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای در مرکز گسترش فیلم نامه نویسی به رشته تحریر در می‌آید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>