سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ آذر ۱۳۹۴ در ۱۰:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب

واکنش دو کارگردان سرشناس سینمای ایران به حذف فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» از اسکار

talebi-sheikhtadi

حذف فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» از جایزه اسکار واکنش دو تن از کارگردانان سرشناس سینمای ایران را در پی داشت.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، پس از آن که فیلم سینمایی ارزشمند «محمد رسول‌الله(ص)» ساخته مجید مجیدی که به عنوان نماینده سینمای ایران در هشتاد و هشتمین جشنواره فیلم اسکار، از برگزیدگان بخش زبان خارجی این جشنواره حذف شد، دو نفر از کارگردانان شناخته شده سینمای ایران نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

ابوالقاسم طالبی یکی از این کارگردانان بود که در گفت‌و‌گو با خبرگزاری میزان  در ارتباط با این اتفاق گفت: من این فیلم را ندیده ام اما آنچه مهم است این است که ساختار هالیوود و اسکار دست صهیونیست ها است، حتی خوده آمریکایی ها هم به این موضوع واقف هستند.

وی افزود: صهیونیست ها با اسلام و حضرت محمد(ص) دشمنی دیرینه دارند.

از سوی دیگر پرویز شیخ طادی کارگردان فیلم سینمایی «شکارچی شنبه» نیز در ارتباط با این موضوع به میزان گفت: اسکار یک مراسم سیاسی است و بانیان آن بر اساس اهداف خود حرکت می کنند و حذف این فیلم از فهرست اسکار مسئله پیچیده ای نیست.

وی اضافه کرد: به طور کلی بانیان اسکار فیلم هایی را می پذیرند و مورد تشویق قرار می دهند که یا سیاه نمایی کرده باشند یا در چنین شرایطی که اسلام هراسی در صدر اقدامات آنهاست ، به فیلم هایی اهمیت می دهند که مهر تاییدی بر همین امر باشد ، به طور قطع فیلمی مانند «محمدرسول الله (ص)»که نمایش دهنده عطوفت پیامبر و اسلام است به نفع آنها نیست.

کارگردان فیلم سینمایی «روزهای زندگی» تاکید کرد: به نظرم معرفی فیلم «محمدرسول الله(ص)» به آکادمی اسکار کار درستی بود زیرا با حذف آن برای چندمین بار ثابت شد که اسکار سیاسی است و بانیان آن تنها بر اساس مقاصد سیاسی خود حرکت می کنند،  به فیلم ها تنها بر اساس اهداف خود بها می دهند و به فیلم سازی توجهی ندارند.

براساس این گزارش در حالی که نماینده ایران یعنی فیلم «محمد رسول الله(ص)» به دور بعد راه نیافت، «پسر شائول» از مجارستان و فیلمی از کلمبیا به عنوان تنها نماینده سینمای لاتین در این فهرست جای گرفته‌اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>