سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ دی ۱۳۹۴ در ۱۰:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب

واکنش کارگردان «آّ‌ه ای عبدالحلیم» به حذف فیلمش از جشنواره فجر: نمی‌بخشم!

abdolhalim

کارگردان فیلم سینمایی «آه ای عبدالحلیم» گفت: من نمی‌دانم جشنواره فیلم فجر ملاحظاتی دارد یا نه. اما اگر ملاحظات و معیارهایی دارد که فیلمی به جشنواره برود که قدش به جشنواره برسد، قطعا فیلم من قدش کوتاه نبوده است.

به گزارش سوره سینما، احسان عبدی‌‌پور، کارگردان «آه ای عبدالحلیم» در واکنش به حذف فیلمش از بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر گفت: «من از اتفاقاتی که بعد از دیده شدن فیلمم افتاده گیجم. هر جشنواره‌ای ملاحظاتی غیر از مسئله فیلم و درون فیلم دارد، در درون جشنواره فیلم فجر هم چیزهایی وجود دارند که این «چیزها» خیلی آزاردهنده هستند.

او افزود: اعتراض من در ذهنم به یک علامت سوال تبدیل شده است. به چه کسی باید اعتراض کرد؟ دبیر جشنواره که مسئول تام و تمام جشنواره نیست.

عبدی‌‌پور اعمال ملاحظات غیرسینمایی در گزینش فیلم‌ها را نابود کننده رویای فیلم‌سازان جوان عنوان کرد و گفت: جریانی وجود دارد که جریان خوبی نیست. این فیلم رویای صد نفر آدم است و مسئله کم اهمیتی نیست. اگر فیلم‌سازی من از سر گیشه و بیزینس بود و از سر تعهد نبود، چندان برایم مهم نبود . فیلم‌های مثل «آه ای عبدالحلیم» فیلم‌هایی هستند که جشنواره فیلم فجر برای ویترینش به این فیلم ها نیاز دارد.

او افزود: دو سال از زندگی یک فیلم‌ساز صرف ساختن این فیلم شده است و دو تا ۳۶۵ روز برای این فیلم وقت گذاشته‌ام. من دعا می‌کنم حقی ناحق نشده باشد اما اگر حق من پایمال نشده باشد، نمی‌بخشم.

«اه ای عبدالحلیم» سومین ساخته احسان عبدی‌پور پس از «تنهای تنهای تنها» و «پاپ» است. در خلاصه داستان فیلم چنین آمده است : فائز، مسیح، آتنا و حمزه، روزهای کسالت بار و خموده ی حوالیِ سی سالگی شان را پشت سر میگذارند. ورود شیرزاد که پنج سال است زندگی‌اش را روی دریا و درون کشتی میگذراند، همراه با یک کشتی فرانسوی، اتفاقی و ناخواسته، ریتم زندگی شان را عوض می کند. یکباره چشم باز می‌کنند که میانه یک بازی غریب ایستاده‌اند. حالا میخواهند از زندگی کام بگیرند و عقده هایشان را نابود کنند.

مصطفی زمانی، پگاه آهنگرانی، محمد رضا یزدانی، سوگل قلاتیان، حمزه مقدم بازیگران این فیلم هستند.

منبع: خبرآنلاین


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>