سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ اسفند ۱۳۹۴ در ۱:۵۰ ب.ظ چاپ مطلب

تدوین مجدد «آه ‌ای عبدالحلیم»/ سرنوشت نامشخص برای حضور در بخش بین‌الملل فجر

abdoljalim1

به گفته طهورا ابوالقاسمی این روزها «آه ‌ای عبدالحلیم» در حال تدوین مجدد است و هنوز درباره حضور این فیلم سینمایی در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر که اردیبهشت ماه سال ۹۵ برگزار خواهد شد، تصمیمی گرفته نشده است.

به گزارش سوره سینما، «آه‌، ای عبدالحلیم» تازه‌ترین ساخته احسان عبدی‌پور که از حضور در فجر سی و چهارم بازماند، تدوین مجدد شد.

«آه‌، ای عبدالحلیم» عنوان سومین فیلم بلند احسان عبدی‌پور کارگردان جوان بوشهری سینما محسوب می‌شود که تهیه‌کنندگی آن را طهورا ابوالقاسمی بر عهده دارد.

«آه، ‌ای عبدالحلیم» علی‌رغم امیدواری تیم سازنده‌اش از حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بازماند. فیلمی که که کارگردان جوان آن تنها به دیده شدن فیلمش اعتقاد دارد و حتی در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر نیز به حضور این فیلم در بخش خارج از مسابقه هم راضی بود.

احسان عبدی‌پور کارگردان جوان سینما نخستین تجربه فیلمسازی خود را با فیلم «تنهای تنهای تنها» آغاز کرد و پس از آن فیلم «پاپ» را کارگردانی کرد. «آه، ‌ای عبدالحلیم» سومین تجربه کارگردانی عبدی‌پور است و مهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی سرمایه‌گذاری این اثر سینمایی را بر عهده دارند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: فائز، مسیح، آتنا و حمزه، روزهای کسالت بار و خموده حوالی سی سالگی‌شان را پشت سر می‌گذارند. ورود اتفاقی و ناخواسته شیرزاد با یک کشتی فرانسوی آنهم در حالی که پنج سال از زندگی‌اش را روی دریا و درون کشتی گذرانده، ریتم زندگی آنها را عوض می‌کند. یکباره متوجه می‌شوند که وسط یک بازی غریب ایستاده‌اند. در چنین وضعیتی تصمیم می‌گیرند از زندگی کام بگیرند و عقده‌هایشان را نابود کنند.

مصطفی زمانی، پگاه آهنگرانی، محمدرضا یزدانی، سوگل قلاتیان و حمزه مقدم بازیگران این فیلم هستند.

سایر عوامل فیلم عبارتند از نویسنده: احسان عبدی‌پور، مدیر فیلمبرداری: ساعد نیک‌ذات، طراح و چهره‌پرداز: سودابه خسروی، صدابرداران: جهانگیر میرشکاری، مهدی ابراهیم‌زاده، طراحی و ‌ترکیب صدا: حسین ابوالصدق، خواننده: محمدرضا یزدانی، موسیقی: محسن شریفیان، بابک شهرکی، جلوه‌های بصری: شهاب‌الدین نجفی، عکاس: سیدعبدالحسین نواب موسوی، مدیر تولید: سمیرا علایی، دستیار تولید: ادریس عبدی‌پور، سرمایه‌گذاران: مهتاب کرامتی، فاطمه ابوالقاسمی، مشاور رسانه‌ای: نگین موسوی.

احسان عبدی‌پور در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی «تنهای تنهای تنها» توانست جوایز متعددی را از آن خود کند و پس از آن فیلم سینمایی «پاپ» را مقابل دوربین برد که هنوز شرایط اکران آن فراهم نشده است.

منبع : صبا


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>