سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ دی ۱۳۹۴ در ۱۲:۱۱ ب.ظ چاپ مطلب
در گفتگو با سینمامعیار مطرح شد:

حیدری: آمریکا نرفته بودم که بخواهم بازگردم / جشنواره قاعده‌ای دارد و نمی‌توانیم همه را راضی نگه داریم

heydari

محمد حیدری، دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر میهمان این هفته برنامه رادیویی «سینمامعیار» بود.

به گزارش سوره سینما ، محمد حیدری در گفتگو با این برنامه و در پاسخ به این سوال که «آیا اسامی فیلم‌هایی که در سودای سیمرغ قرار بود معرفی شوند به موقع اعلام شد یا خیر؟» گفت: قرار بود تا جمعه اسامی را اعلام کنیم و جلسه نهایی هیئت انتخاب شنبه شب انجام شد و طبق قولی که داده بودیم هم به جهت جدول زمان‌بندی که پیش‌فروش فیلم‌ها آغاز می‌شود می‌خواهیم اسامی فیلم‌ها را در آن جدول اعلام کنیم و مردم وقتی بلیط را تهیه می‌کنند، بدانند کدام فیلم در جشنواره حضور دارد و بحث دوم، با توجه به اینکه بخشی از اخبار و برخی از رسانه‌ها قبل از اعلام رسمی به آن پرداخته بودند طبق قولی که در نشست اول مطبوعاتی داده بودم این اخبار باید برای همه به صورت یکسان اتفاق می‌افتاد و برای همین ۲۲ فیلمی که از طرف هیئت اتخاب معرفی شده بودند را بلافاصله اعلام کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که برگزاری نشست های خبری فیلم ها در صبح و اکران در بعدازظهر چقدر کارشناسی است، گفت: باید در کاخ جشنواره نظم خوبی برقرار شود و هرسال نسبت به این مسئله، دوستان مطبوعات و منتقدین معترض هستند و همچنین جلسات نقدی که بلافاصله بعد از فیلم‌ها برگزار می‌شود بی‌نظمی را تشدید می‌کند و کسانی که شرکت می‌کنند باید به صورت واقعی به این بحث بپردازند برای همین جلسات نقد را از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در محل کاخ جشنواره آغاز می‌کنیم و اکران فیلم‌ها هم از ساعت ۲ بعدازظهر هست که همۀ دوستان بتوانند با برنامه‌ریزی دقیق‌تری این فیلم‌ها را ببینند.

حیدری به انتخاب برخی مسئولین حوزه تئاتر در سمت جشنواره فجر اشاره کرد و در این رابطه گفت: کسانی که در حوزه تئاتر هستند حوزه سینما را خوب می‌شناسند و اکثر بچه‌های حوزه سینما هم در عرصه بازیگری و کارگردانی از بچه‌های تئاتر هستند و خیلی موافق نیستم دسته‌بندی صورت بگیرد. حضور مدیران موفق انتخاب خوب و مبارکی هست و من به عنوان کسی که سالها تئاتر کار کردم و حوزه سینما را خوب می‌شناسم و مسئولیت‌هایی را در دوسال اخیر در حوزه سینما داشتم و امسال به عنوان دبیر جشنواره هستم سعی کردم از مدیرانی استفاده کنم که هم در حوزه اجرا و هم در حوزه مدیریتی دستی دارند.

حیدری صحت فشار از طرف برخی از سازندگان فیلم‌ها برای حضور در سودای سیمرغ را تایید و خاطرنشان کرد: این به کیفیت آثار لطمه می‌زند و باید این را بپذیریم که باید روی عددی که قبلاً اعلام کردیم یعنی روی ۲۲ فیلم می‌ایستادیم و هر جشنواره قاعده‌ای دارد و نمی‌توانیم همه را راضی نگه داریم، یک بخش از قاعده انتخاب، سلیقه هم هست و ما باید با توجه به ظرفیت سینمای ایران تصمیم بگیریم.

دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در خصوص پیوستن یکی از بازیگران فیلم های حاضر در جشنواره به یکی از شبکه های ماهواره ای و برخورد احتمالی دبیرخانه فجر، توضیح داد: تا الآن صحت و سقم آن هنوز تایید نشده است اما این هم یک نوع بی‌اخلاقیست که کسی به کار و شرایط اجتماعی و قانون جامعه تعهّد می‌کند و بعد چنین کاری انجام می‌دهد، ما هنوز تصمیم نگرفتیم که اگر صحت داشت چه باید کرد.

وی توضیحی نیز در رابطه با بحث کارت‌های اهالی رسانه برای کاخ جشنواره داد و گفت: ثبت نامش به اتمام رسیده و رسانه‌ها بر اساس سهمیه‌بندی که اعلام شده بود اسامی را معرفی کردند و ان شاالله خیلی سریع این کارت‌ها صادر خواهد شد و در بخش منتقدین نیز همین اتفاق خواهد افتاد. روی تعداد کارت‌ها محدودیت زیادی داریم که بر اساس ظرفیت سالن صادر می‌شود تا نظم بیشتری را حاکم کنیم.

حیدری نهایتا در مورد ماندن و یا رفتن به کشور آمریکا بعد از اتمام جشنواره بیان داشت: من به آمریکا نرفته بودم که بخواهم بازگردم. در خیلی کشورها و در فستیوال‌ها حضور پیدا می‌کنم، ولی برگشتم و تا زمانی هم که باشم حتما به کشورم خدمت می‌کنم و اینجا زندگی می‌کنم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>