سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ دی ۱۳۹۴ در ۳:۳۵ ب.ظ چاپ مطلب

حوزه هنری در مراغه پردیس سینمایی می‌سازد

pardis-maraghe

ساخت پردیس سینمایی با ۴ سالن در شهر مراغه توسط حوزه هنری به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش سوره سینما ، محمود کاظمی مدیر عامل موسسه بهمن سبز گفت: این مجنمع فرهنگی و تفریحی شامل چهار سالن سینماست. یک سالن ۶۲۰ صندلی دارد و سه سالن ظرفیت ۱۱۰ نفر را دارند. شهر بازی، واحدهای تجاری، ۲ طبقه پارکینگ و یک سالن مناسب برای جشن‌ها و مراسم ویژه از دیگر بخش‌های این مجتمع است.

مدیر عامل موسسه بهمن سبز درباره روند ساخت این مجتمع گفت: مراحل مقدماتی و مذاکرات با مسئولان شورای شهر، شهرداری و فرمانداری مراغه انجام شده و به زودی و پیش از آغاز بهمن‌ماه کلنگ احداث این پردیس به زمین زده می‌شود. حوزه هنری این پردیس را با مشارکت بخش خصوصی خواهد ساخت. امیدوارم با توجه به آمار و ارقامی که از فروش فیلم‌ها در پردیس‌ها در کل کشور وجود دارد، پردیس مراغه هم مورد توجه شهروندان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: موسسه بهمن سبز ضمن اجرای برنامه تعمیرات و بازسازی در سینماهای حوزه هنری در سراسر ایران، برنامه‌های گسترده برای ساخت پردیس در نقاط مختلف کشور دارد. البته ساخت پردیس‌ها نیازمند مشارکت نهادهای دولتی و مراکز خصوصی است. مشارکت این بخش‌ها می تواند روند اجرایی شدن برنامه های ما را در سینماسازی تسریع کند.

کاظمی افزود: با توجه به نیاز جدی سینمای ایران به سالن‌سازی و هشدار اغلب کارشناسان سینما و سینماگران درباره وضعیت بحرانی سالن ها در ایران و رابطه نادرست بین تولید و توزیع، به نظر می رسد وظیفه بسیاری از نهادهای فرهنگی و هنری توجه به مقوله سالن‌سازی است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>