سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ دی ۱۳۹۴ در ۱۰:۵۱ ق.ظ چاپ مطلب

اشک‌های جاری در شب اکران فیلم مجیدی در بغداد

mohammad-s

فیلم محمد رسول الله(ص) برای اولین بار در منطقه، شنبه شب در پایتخت عراق به نمایش درآمد و جامعه هنری و شخصیت های مذهبی و دینی حاضر در سالن ‘مسرح الوطنی’ بغداد را به وجد آورد و کارگردان فیلم به تندی، منتقدانی را که ندیده فیلم را تحریم کرده اند، تقبیح کرد.

به گزارش سوره سینما، فیلم محمد رسول الله(ص) که با حضور مجید مجیدی کارگردان فیلم و برخی عوامل ساخت آن اکران شد، بطوری مورد توجه قرار گرفت که در صحنه های بسیاری از فیلم تشویق حاضران را به دنبال داشت و در بسیاری صحنه ها اشک ها را جاری کرد.

این فیلم با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در بغداد و وزارت فرهنگ عراق، به نمایش گذاشته شد درحالی که وزیر فرهنگ، معاونان وی و ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق، سفیر ایران در بغداد و همچنین شخصیت های دینی، فرهنگی و هنری در سالن مسرح الوطنی به تماشای آن نشستند.

مجیدی پیش از شروع پخش فیلم، در سخنانی از آن دسته علمایی که ندیده از این فیلم انتقاد کرده اند، ابراز دلخوری کرد و گفت برای این فیلم که حاصل ۷ سال کار بهترین سینماگران ایران و جهان است؛ دو سال تمام کار مطالعاتی صورت گرفته و تحقیقات کامل از علمای شیعه و سنی در خصوص زندگی پیامبر گرامی اسلام به عمل آمده است.

وی افزود: امروز تصویری که از اسلام ارائه می شود، تصویر واقعی و صحیح نیست و اسلام دین دوستی و محبت و رحمت است.

مجیدی خطاب به هنرمندان و شخصیت های دینی و فرهنگی حاضر در سالن گفت: شما عراقی ها بیش از هرکس ازقرائت زشت و نادرست از اسلام در این سال ها رنج برده اید.

وی تاکید کرد که با کار فرهنگی می توانیم این تصویر را اصلاح کرده و نگرش جهان را به دین اسلام تغییر داده و قرائت درستی از آن ارائه کنیم.

کارگردان شرشناس ایرانی، گفت که ما سعی کرده ایم چهره رحمانی اسلام را ارائه کنیم و ما در شرایط کنونی بیش از هرزمان به دعوت به وحدت شیعه و سنی نیاز داریم و پیام فیلم نیز همین است.

کارگردان فیلم محمد رسول الله فیلم خود را تلاشی برای ایجاد وحدت در جهان اسلام توصیف کرد و گفت ما از علمای اسلامی اعم از شیعه و سنی می خواهیم در انتقال پیام اسلام ، از زبان رسای سینما بهره بگیرند.

مجیدی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی علمای اهل سنت بویژه الازهر و سعودی ها، بدون مشاهده فیلم آن را تحریم کرده اند،از آنان خواست ندیده فیلم را تحریم نکنند.

وی افزود: متاسفانه روحانیان سعودی و الازهر فیلم را ندیده تحریم کردند.

مجیدی همچنین با اشاره به اینکه مسیحیان درباره عیسی مسیح ۲۰۰، یهودیان درباره حضرت موسی ۱۲۰ و حتی بودایی ها راجع به بودا ۴۲ فیلم سینمایی ساخته اند، گفت بعد از فیلم مصطفی عقاد کارگردان سوری در ۴۲ سال پیش هیچ فیلم از پیامبر گرامی اسلام ساخته نشده است و این دومین فیلم تاریخ سینما در این زمینه محسوب می شود.

در پایان مراسم وزیر فرهنگ عراق و معاون وی بصورت رسمی و با اهدای تاج گل از مجیدی تقدیر کردند.

هنرمندان و سینماگران عراقی در پایان فیلم به گفت وگو با مجید مجیدی پرداختند و با ابراز احساسات از وی تقدیر کردند.

منبع: ایرنا

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>