سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ دی ۱۳۹۴ در ۳:۰۸ ب.ظ چاپ مطلب

دروغ پردازی‌های رسانه‌های یمن در ارتباط با یک انیمیشن ایرانی/ «فهرست مقدس» درباره اشغال یمن توسط ایران است!

bazgasht3

برخی از رسانه‌های یمنی مدافع عربستان با خیالبافی درباره انیمیشنی ایرانی مدعی شدند: «فهرست مقدس» درباره اشغالگری ایرانی در یمن قبل از اسلام است و حال و گذشته را به هم متصل کرده است.

به گزارش سوره سینما، با انتشار نخستین تیزرهای فیلم انیمیشن «فهرست مقدس» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدامین همدانی و با موضوعیت یمن، رسانه‌های متحد عربستان در این کشور به آن حمله کردند.

دو سایت «اخبار الیمن» و «یمن ۲۴» درباره این فیلم مدعی شدند: «فهرست مقدس» درباره اشغالگری ایرانی در یمن قبل از اسلام است و حال و گذشته را به هم متصل کرده است.

این دو رسانه یمنی با اشاره به داستان منتشر شده از آن در رسانه‌های ایرانی، نوشتند: یمن در دوران حکومت ساسانیان قبل از ظهور اسلام یمن را اشغال کرده بود و مسلمانان به رهبری خلیفه دوم ایران را فتح کردند.

بنابر این گزارش، این سخنان در حالی است که «فهرست مقدس» که در خانه انیمیشن اوج ساخته شده، روایتگر یک داستان تاریخی برگرفته از قرآن است که ماجرای آن در شهر نجران کشور یمن(که این روزها در اختیار عربستان است) می‌گذرد و زمان آن به صد سال قبل از ظهور دین اسلام بازمی‌گردد.

این انیمیشن سینمایی روایتی دراماتیک، رمانتیک و تراژیک دارد و داستان آن بر اساس سفر قهرمان فیلم با نام «هاران» شکل گرفته است.

محور اصلی انیمیشن «فهرست مقدس» به تعریف جدیدی که نظام سرمایه‌داری از یهودیت ارائه می‌کند اختصاص دارد که در این تعریف جدید، دین یهود سعی دارد مسیحیت را با خود و بر ضد اسلام همراه کند. این فیلم از جهات مختلفی متناسب با اتفاق‌های روز است.

بنابر این گزارش، رسانه‌های یمنی اما به همین نکته اکتفا نکرده‌اند و در پی انتشار برخی ویدئوها در فضای مجازی مربوط به پرتاب موشک‌های ایرانی به پایگاه‌ها و شرکت‌های سعودی در ادعایی که سحت ندارد، نوشتند: «فیلم‌هایی چون «فهرست مقدس»، «در باران»، «قلب خورشید» و «جنگ خلیج فارس ۲» متعلق به گروهی از انیمیشن‌کاران ایرانی است که توسط محمد همدانی کارگردانی شده است!» و این در حالی است که محمد همدانی تنها یکی از این انیمیشن‌ها را کارگردانی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>