سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ دی ۱۳۹۴ در ۱۰:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

تهیه کننده سریال «پرستاران»: به احتمال زیاد اسم سریال تغییر نمی‌کند

davood-hashemi

داوود هاشمی گفت : فعلا همین اسم «پرستاران» را برای این سریال قطعی و نهایی کرده ایم و به احتمال زیاد همین اسم باقی بماند.

به گزارش سوره سینما ، داوود هاشمی در گفتگو با خبرنگار آوای هنر سلامت درباره اینکه ساخت سریال پرستاران در چه مرحله ایست، بیان داشت: ما برای انجام این کار تحقیقات میدانی و کتابخانه ای را آغاز کرده ایم و سه اکیپ مشغولند تا خاطرات تمام پرستاران پیشکسوت و جوان را جمع آوری کنند تا در خلال داستان اصلی فیلم از این اتفاقات و خاطره ها نیز استفاده کنیم.

وی افزود: همزمان با انجام این تحقیقات هفته ای یک جلسه برگزار می کنیم تا گروه محققان کارشان را به آقای افخمی که سرپرست نویسندگان هستند، تحویل دهند، ایشان هم نتایج این تحقیقات را ساماندهی می کنند و در حال نگارش سیناپس کاملی هستند.

هاشمی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم تا یک هفته آینده بعد از دریافت این سیناپس چارچوب کار هم مشخص شود تا بتوانیم از این خاطرات در قالب داستانک هایی در داستان اصلی فیلم استفاده هایی داشته باشیم.

این تهیه کننده اضافه کرد: سریال پرستاران در ۵۲ قسمت و بصورت مشارکتی بین اداره کل نمایش سازمان صدا و سیما و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظر گرفته شده است. در این پروژه بعد از تهیه سیناپس در نظر داریم داستانها را گسترش دهیم و نظارت محتوایی هم از سوی سیما روی این کار ادامه خواهد داشت .

وی در پاسخ به این سوال که نگارش فیلمنامه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؛ گفت: به این سوال نمی توان پاسخ واضح و روشنی داد. با توجه به تجربه ای که تاکنون داشته ام این را می دانم که فیلمنامه خوب است که یک کار را موفق می کند، همچنین با توجه به همکاری های بنده و آقای افخمی در آثار تولید شده قبلی مان، هم ایشان می دانند که من چه کاری می خواهم و هم بنده با اطمینانی که به کار ایشان دارم، بیشترین تلاش مان اینست با حفظ زمان بهترین فیلمنامه را هم داشته باشیم و به همین خاطر نمی توانم زمان دقیقی برای اتمام نگارش فیلمنامه تعیین کنم .

هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: ما یک زمان تقریبی را برای اتمام نگارش فیلمنامه تعیین کرده بودیم که بعد از انجام تحقیقات مثلا ماهی ۴ قسمت را نگارش کنیم که با ۲۵ یا ۳۰ قسمت اگر تلویزیون موافقت کند، کار را آغاز کنیم . اما قانون جدیدی آمده است که اگر فیلمنامه نهایی باشد آن زمان کار را آغاز کنید که این باعث می شود زمان نگارش ما هم طولانی تر شود با این حال در تلاشیم به یک متن خوب برسیم که بازتابی از زحمات ناتمام پرستاران گرانقدر کشورمان را به تصویر بکشد .

این تهیه کننده یادآور شد: فعلا همین اسم «پرستاران» را برای این سریال قطعی و نهایی کرده ایم و به احتمال زیاد همین اسم باقی بماند.

هاشمی تصریح کرد: محور سریال ممکن است بیمارستان و درمانگاه باشد و بقیه داستانها هم به زندگی شخصی و خصوصی پرستاران می پردازد . ما سعی می کنیم شرایط کاری و زندگی پرستاران و وضعیت اجتماعی آنان را با هم در این سریال به تصویر بکشیم .

«پرستاران» مجموعه اى است داستانى که با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکى در ۵٢ قسمت ۴۵ دقیقه اى در مرحله تحقیق و نگارش است که پس از تولید از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. وعلیرضا افخمى کارگردانى و نویسندگی و داود هاشمی تهیه کنندگی این مجموعه را بر عهده دارند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>