سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ فروردین ۱۳۹۲ در ۹:۴۴ ق.ظ چاپ مطلب
مدیریت سینما در سال جدید/

داودنژاد: بدون بازسازی صنف، گره‌ای در سینما باز نمی‌شود

20144_967

کارگردان فیلم‌ سینمایی «مرهم» بازسازی امور صنفی و نظارت اصناف در امور سینمایی را، راهی برای داشتن تولیدات موثر در سال ۹۲ دانست.

کارگردان فیلم‌ سینمایی «مرهم» بازسازی امور صنفی و نظارت اصناف در امور سینمایی  و بازگذاشتن دست فیلمسازان برای ورود به مسائل و مشکلات مردم را، راهی برای داشتن تولیدات موثرتر در سال آینده دانست.

علیرضا داودنژاد کارگردان سینما،  درباره اهمیت صنفی شدن فعالیت سینما در حوزه تولید و نمایش و رویکرد مدیریتی سینما در سال جاری به سوره سینما گفت: بدون بازسازی امور صنفی و نظارت اصناف در امور سرمایه گذاری، تولید، توزیع و نمایش هیچ گره ای از کارسینمای ایران باز نخواهد شد.

 کارگردان فیلم سینمایی«نیاز»ادامه داد:  تا سینمای ایران و فیلمسازان نتوانند به درون زندگی ایرانی وارد شوند و مردم مسائل و شرایط زندگی خود را در فیلم‌ها نبینند، سینما نمی‌تواند پر رونق شود و مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد. از این رو بازار قاچاق محصولات فرهنگی و کانال‌های متنوع ماهواره‌ای و سریال‌های فارسی زبان خارجی از ما جلو می‌زنند و نظر اکثریت مخاطبان به خودجلب می‌کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «مصائب شیرین» افزود: سینما از سال‌های دور تا کنون از نداشتن یک چشم انداز کارشناسی شده از کلیت سینما اعم از سرمایه گذاری، تولید و نمایش و تعریف مناسبات آنها با هم و تعیین نکردن دقیق مناسبات مجموعه سینما با نهادها و ارگان‌هایی که در سرنوشت سینما تاثیرگذارند، دچار ضعف بوده است.

داودنژاد درپایان گفت: امیدواریم در سال آینده با رویکردی جدید در زمینه تولید آثار به فیلمسازان اعتماد شود و با بازشدن راه زندگی ایرانی در سینمای ایران کلیت سینما رونق بگیرد و بتواند مخاطبان خود را داشته باشد.