سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ بهمن ۱۳۹۴ در ۱:۱۹ ب.ظ چاپ مطلب

«جشن تولد» با موسیقی عربی در راه جشنواره فجر

jashn-tavalod

فیلم سینمایی «جشن تولد» براساس موقعیت جغرافیایی به سمت موسیقی عربی گرایش دارد.

به گزارش سوره سینما، «سعید ذهنی» آهنگساز فیلم سینمایی «جشن تولد»، در مورد محتوای فیلم این چنین گفت: فیلم به مسائل و مشکلات شهروندان سوری در شرایط جنگ می‌پردازد که به کارگردانی عباس لاجوردی و تهیه‌کنندگی مهدی فیروزی به زبان عربی ساخته شده است و در بخش نگاه نو حضور دارد.

وی افزود: همچنین از بین بازیگران ایرانی احمد کاوری و علی‌رام نورایی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.
وی در مورد فضای موسیقی گفت: ما براساس موقعیت جغرافیایی بیشتر به سمت موسیقی عربی گرایش داشته‌ایم؛ ولی از نغمه‌ها و ملودی‌های ایرانی هم استفاده شده است.
ذهنی در مورد نوازندگان بیان کرد: بخش اصلی کار به صورت آکوستیک و زنده در استودیو ضبط شده است و به نوازندگی کریم قربانی (ویالونس)، علی جعفری و میثم مروستی (ویولن)، پویا عابدی (نی و فلوت عربی)، مرتضی عابدی (پرکاشن عربی)، امینی (قانون)، رضا فهیمی (دف و سازهای ایرانی)، محمدرضا صفی، علی اصغر مهری، فریبا اسدی و پطروسیان گروه کر را تشکیل می‌دهند.
وی در مورد خواننده اصلی کار نیز چنین گفت: انتهای فیلم، خواننده به دو زبان عربی و فارسی می‌خواند و به نظر من خواننده‌ این فیلم که «مقتدی باغروی» است که یک پدیده به حساب می‌آید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>