سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۰:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب
مدیریت سینما در سال جدید/

اسماعیلی: هزینه جشنواره‌ها، به ساخت سینما اختصاص یابد

ekran-92

یک تهیه کننده و پخش کننده سینما، مشکل اساسی سینما را کمبود سالن دانست و درخواست کرد در سال ۹۲هزینه آثار میلیاردی و برگزاری جشنواره‌ها به ساخت سالن‌های سینما اختصاص یابد.

یک تهیه کننده و پخش کننده سینما، مشکل اساسی سینما را کمبود سالن دانست و درخواست کرد در سال ۹۲هزینه آثار میلیاردی و برگزاری جشنواره‌ها به ساخت سالن‌های سینما اختصاص یابد.

حبیب اسماعیلی تهیه کننده سینما، درباره رویکرد مدیریتی سینما در سال جدید به سوره سینما گفت: واقعا بالابردن کمیت در تولیدات سینمای ایران کار سختی نیست. کیفیت خروجی تولیدات سینما مهم است. وقتی که آثار کم کیفیت زیاد تولید شوند مطمئنا صاحبان آن آثار مدعی اکران عمومی خواهند شد و بعد با توجه به عدم ظرفیت مناسب نمایش، حرف‌هایی مانند فیلم سوزی و مافیای اکران پیش خواهد آمد.

این سینماگر ادامه داد: مشکل سینمای ایران در حال حاضر بعد از تنگ بودن دایره مضامین، کمبود امکانات نمایش و پردیس‌های سینمایی است. اگر با برنامه‌ریزی دقیق تنها یک سال هزینه‌هایی که صرف ساخت آثار میلیاردی و برگزاری جشنواره‌های مختلف از طرف نهادها و ارگان‌ها می‌شود، به ساخت سالن های سینما تعلق بگیرد مشکلات حوزه اکران تا حد زیادی حل خواهد شد.

 تهیه کننده فیلم سینمایی«خاطره» افزود: نیاز اولیه سینما ساخت سالن است و اعتماد به فیلمسازان برای ورود به مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی در آثار سینمایی خود. بالا بردن راندمان تولیدات سینمایی در طول سال درست است که برای اهالی سینما اشتغال ایجاد می‌کند اما با شکست در حوزه اکران، تاثیری معکوس بر اقتصاد این هنر گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث اعتماد به فیلمسازان در سال جدید باید گفت اغلب فیلمسازان کاملا بر خط قرمزها واقف هستند و با پایبندی به منافع ملی خود اثری را تولید می‌کنند. هر چقدر دایره موضوعات در سینمای ایران تنگ‌تر و محدودتر باشد، تولیدات خارجی و کانال‌های ماهواره‌ای مخاطبان را به خود اختصاص می‌دهند و مردم مسائل روز خود را در سینمای ما نمی‌بینند و مخاطب آن نخواهند شد. خانواده های ایرانی نیازمندند تصویر واقعی خود را روی پرده ببینند.

اسماعیلی در پایان گفت: در سال جدید آرزو می‌کنم و امیدوارم تمام اختلافات که در سال جاری تیشه به ریشه سینما زد کنار گذاشته شود چرا که از این قضایا هیچ کس سودی به دست نیاورد .با همدلی اتفاقات خوبی در حوزه تولید و نمایش برای سینمای ایران رقم بخورد.