سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ بهمن ۱۳۹۴ در ۳:۰۹ ب.ظ چاپ مطلب
نرگس آبیار:

فیلم «نفس» متفاوت از «شیار ۱۴۳» است / پایان اصلاح رنگ

narges-abyar

نرگس آبیار کارگردان فیلم «نفس» تاکید کرد این فیلم سینمایی اثری متفاوت از «شیار۱۴۳» است و مخاطبانی که انتظار دارند راه «شیار۱۴۳» را در «نفس» رفته باشم، از دیدن این فیلم متعجب می شوند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی فیلم سینمایی «نفس»، نرگس آبیار کارگردان فیلم «نفس» با اعلام این خبر درباره آخرین مراحل انجام امور فنی این فیلم سینمایی گفت: آخرین مراحل آماده سازی فیلم سینمایی «نفس» در حال انجام است و هم اکنون در مرحله اصلاح رنگ قرار دارد و بعد از تکمیل مراحل میکس و صداگذاری طی دو روز آینده به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر تحویل داده می شود.

وی درباره فیلم های حاضر در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: با نگاه اجمالی به لیست آثار راه یافته به بخش های مختلف این دوره از جشنواره متوجه می شویم که با جشنواره ای متفاوت از جهت حضور نسل های مختلف فیلمسازان و طیف های متفاوت سینمایی مواجه هستیم.

کارگردان فیلم «نفس» تاکید کرد: من هم به عنوان کارگردان این فیلم سینمایی دوست دارم «نفس» هم در کنار سایر آثار حاضر در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر، به خوبی دیده شود.

آبیار درباره تفاوت عمده فیلم سینمایی «نفس» با فیلم «شیار ۱۴۳» گفت: فیلم سینمایی «نفس» اثری متفاوت از فیلم «شیار۱۴۳» است و مخاطبانی که انتظار دارند راه «شیار۱۴۳» را در «نفس» رفته باشم، با دیدن این فیلم تعجب می کنند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل متفاوت بودن این فیلم نسبت به دو فیلم دیگری که ساخته ام این است که در ساخت فیلم های سینمایی به تفاوت قائل هستم و این تفاوت کاملا غریزی است. به همین دلیل فیلم «نفس» از جهت فیلمنامه، کارگردانی و مضمون با «شیار ۱۴۳» کاملا متفاوت است.

این کارگردان سینمای ایران در ادامه صحبت های خود با اشاره به این مطلب که فیلم سینمایی«نفس» درباره یک خانواده یزدی نیست، گفت: این تصور وجود دارد که فیلم «نفس» روایت یک خانواده یزدی است و مخاطب با این پیش فرض انتظار دارد همه کاراکترها لهجه یزدی داشته باشند.

آبیار تصریح کرد: اما این تصور درست نیست و تنها مادر خانواده که از دنیا رفته، یزدی است بنابراین داستان خانواده نوروزی در روستاهای اطراف کرج می گذرد و تنها یک سوم از فیلم در شهر یزد روایت می شود.

کارگردان فیلم سینمایی «نفس» درباره آخرین مراحل آماده سازی این فیلم گفت: فیلم سینمایی «نفس» به مرحله اصلاح رنگ رسید و بعد از تکمیل مراحل میکس و صداگذاری طی دو روز آینده به دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر تحویل داده می شود.

نرگس آبیار پیش از فیلم «نفس»، فیلم هایی چون «اشیاء از آنچه در آیینه می بینید به شما نزدیک ترند» و«شیار ۱۴۳» را کارگردانی کرده است. همچنین شرکت سینمایی نورتابان، ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی تهیه کنندگان این فیلم سینمایی هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>