سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ فروردین ۱۳۹۲ در ۱:۵۷ ب.ظ چاپ مطلب
الوند در گفتگو با سوره سینما:

همه کاسه کوزه‌ها سر مهران مدیری شکست

modiri-alvand

خشایار الوند ضمن ابراز رضایت نسبی از توفیق «ویلای من» اتفاقات پیش آمده برای «قهوه تلخ» را در پایین آمدن آمار مخاطبان «ویلای من» مؤثر دانست.

خشایار الوند ضمن ابراز رضایت نسبی از توفیق «ویلای من» اتفاقات پیش آمده برای «قهوه تلخ» را در پایین آمدن آمار مخاطبان «ویلای من» مؤثر دانست. 

خشایار الوند فیلمنامه‌نویس حوزه طنز در گفتگو با سوره سینما درباره استقبال مردم از مجموعه «ویلای من» گفت: در حال حاضر مشغول نگارش ادامه مجموعه «ویلای من» به کارگردانی مهران مدیری هستم و تا اواخر اردیبهشت این کار ادامه دارد. نسبت به «قهوه تلخ»، «ویلای من» موفقیت کمتری به دست آورده که البته در مقایسه با دیگر مجموعه‌های شبکه خانگی این میزان موفقیت خوب است. 

وی افزود: اگر «ویلای من» ضربه‌ای در جذب مخاطب خورده است مربوط به اتفاقی است که برای «قهوه تلخ» افتاد. اتفاقی که مخاطبان را آزرده خاطر کرد و این مجموعه بدون پایان از مخاطبانش خداحافظی کرد. همه کاسه کوزه‌ها سر مهران مدیری و گروه شکست و کار ناتمام باقی ماند در حالی که به شدت روند خوبی را طی می‌کرد. هنوز هم به اعتقاد من «قهوه تلخ» بهترین کار مدیری است و قابل دفاع. اما متأسفانه ناتمام ماندنش تحلیل منصفانه و عادلانه از آن را از بین برد. 

الوند درباره ارزیابی‌اش از کیفیت مجموعه‌های طنز پخش شده در ایام نوروز گفت: در ایام نوروز تهران بودم و در دیدار با دوستان و اقوام می‌دیدم که مردم بیشتر جذب مجموعه «پایتخت ۲» شده‌اند و مجموعه‌های دیگر تلویزیون کمتر در جذب مردم موفق بودند. مجموعه «پایتخت ۲» را جسته گریخته دیدم و نمی‌توانم قضاوت عادلانه‌ای از آن داشته باشم.  اما چیزی که دریافت کردم و دیدم هنر بازیگران بود نه قوت قصه و داستان. در برخی موقعیت‌های ایستا می‌دیدم که بازیگران دارند کار را جلو می‌برند. یعنی در عمق و عرض اتفاق خاصی نمی‌افتاد و بیشتر هنر بازیگری، اثر را جذاب کرده بود.

الوند درباره میزان علاقه مردم به دیدن سریال‌های طنز گفت: اصولا شرایطی که امروز مردم با آن درگیر هستند اشتیاق و فرصت آنها برای سینما رفتن، فیلم دیدن و حتی پای تلویزیون نشستن را کم کرده است. اگر به رقم فروش فیلم‌ها و یا درصد مطالعه مردم یا اقبال تلویزیون در جذب مخاطب نگاهی بیندازیم می‌بینیم که مردم کمتر بیننده محصولات فرهنگی و تولیدات تصویری هستند و این اتفاقی است که افتاده و مقابله با آن برنامه‌ریزی درستی را می‌طلبد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>