سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ بهمن ۱۳۹۴ در ۹:۵۳ ق.ظ چاپ مطلب

کارگردان «جشن تولد»: آنهایی که «حاتمی کیا» را کاندیدا نکردند، ترسیدند گرین کارت آمریکاییشان به خطر بیفتد

neshast jashn tavalod (4)

عباس لاجوردی گفت: نادیده گرفتن و بها ندادن به فیلم های ارزشی در جشنواره سی و چهارم به گرین کارت آمریکایی برخی از هیات داورن جشنواره ربط دارد یا نه ؟

به گزارش سوره سینما، عباس لاجوردی کارگردان فیلم سینمایی «جشن تولد» که در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر امسال حضور دارد گفت: من واقعا خیلی تعجب کردم وقتی شنیدم استاد حاتمی کیا در بخش کارگردانی و بهترین فیلم کاندیدا نشده است.

وی افزود: «بادیگارد» فیلم بسیار موفقی در کارنامه کاری استاد حاتمی کیا است من آنقدر از تماشای این فیلم لذت بردم که دلم می خواهد یک بار دیگر موقعیت پیش بیاید تا بتوانم مجددا این فیلم را تماشا کنم.

لاجوردی در خصوص فیلم سینمایی «جشن تولد» که در شرایط سخت سوریه و مسائل امنیتی که داشت ساخته شد ولی در هیچ بخش جشنواره کاندیدا نشد و پیش از این حاتمی کیا در یکی از مصاحبه های خود در حاشیه جشنواره از این فیلم یاد کرده بود و گفته بود چرا فیلمی که در دل داعش ساخته شده نباید در این جشنواره دیده شود گفت: من خودم هم نمی دانم چرا فیلم من “جشن تولد” نباید در هیچ بخش از جشنواره فیلم فجر کاندید شود؟ فیلمی مظلومیت مردم سوریه را به تصویر می کشد و در دل داعش ساخته شده است تا این حد مورد بی توجهی قرار می گیرد؟.

وی تصریح کرد: در شرایطی که استاد حاتمی کیا نه در بخش بهترین فیلم و نه در بخش بهترین کارگردانی کاندیدا نشده است جای تعجب نیست که فیلم من یک فیلم اولی است در هیچ بخشی نامزد نشده است اما من نمیدانم نادیده گرفتن و بها ندادن به فیلم های ارزشی در جشنواره سی و چهارم به گرین کارت آمریکایی برخی از هیات داورن جشنواره ربط دارد یا نه؟

وی تاکید کرد: به اعتقاد من ربط دارد، چرا که ممکن است با حمایت از فیلم های ارزشی مثل “بادیگارد” گرین کارت این افراد که در هیات داوران هستند زیر سوال برود.

لاجوردی ادامه داد: برخی به من گفتند از اینکه «جشن تولد» در هیچ بخشی کاندیدا شده است ناراحت نیستی؟ در پاسخ گفتم من حتی برای ساخت این فیلم حاضر بودم جانم را بدهم گرفتن سیمرغ که ارزشی ندارد، در این قافله کسانی باختند که با نگاه کورکورانه نخواستند کاری که برای حضرت زینب(س) ساخته شده است را به شکل دیگری جلوه دهند.

این کارگردان سینما خاطرنشان کرد: همینکه مردم با فیلم ارتباط برقرار کردند، گریه می کردند ، بر حضرت زینب(س) سلام می دادند و می دیدند حقوق اولیه انسانی مردم مسلمان و غیر مسلمان سوریه بازیچه تکفیریها و حامیانشان شده است ما را بس.

منبع: میزان


One thought on “کارگردان «جشن تولد»: آنهایی که «حاتمی کیا» را کاندیدا نکردند، ترسیدند گرین کارت آمریکاییشان به خطر بیفتد”

  1. چاوویشی می‌گه:

    آمریکا اینقدری آزادی بیان هست که به این چیزا گیر ندن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>