سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ بهمن ۱۳۹۴ در ۱۱:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب

حاتمی‌کیا: توافق نانوشته جمعی در سینما باعث فاصله گرفتن جشنواره فجر از سینمای انقلاب شد

hatamikia1

کارگردان «بادیگارد» گفت: همه فعالین حوزه سینما از مسئولان این حوزه تا فیلمسازان باعث فاصله گرفتن جشنواره فیلم فجر از سینمای انقلاب شده‌اند.

به گزارش سوره سینما، ابراهیم حاتمی‌کیا درباره فاصله گرفتن جشنواره فیلم فجر از سینمای انقلاب اسلامی گفت: همه فعالین حوزه سینما از مسئولان این حوزه تا فیلمسازان باعث فاصله گرفتن جشنواره فیلم فجر از سینمای انقلاب شده اند.

وی درباره تفاوت سینمای دهه ۶۰ و دهه ۹۰ ادامه داد:‌ دهه ۶۰ بهترین موقعیت سینمای انقلاب اسلامی بوده و اینکه الان از سینمای انقلاب فاصله گرفته ایم، به نوعی یک توافق جمعی میان اهالی سینما بوده است و اینگونه نیست که بگوییم یک گروه یا یک اتفاق باعث این فاصله گرفتن شده است.

کارگردان «بادیگارد» افزود: امیدوارم در آینده دوباره به سینمای دفاع مقدس بازگردم.

حاتمی کیا درباره فیلم «ایستاده در غبار» اظهار داشت: فیلمی بسیار زیبا و نجیب است و فرزند خلف سینمای دفاع مقدس به شمار می رود. در این فیلم فن سینما به خوبی رعایت شده است و محمدحسین مهدویان برای این فیلم سنگ تمام گذاشته؛ «ایستاده در غبار» تکنیکش مستند داستانی است؛ چرا که فیلم در حقیقت قصه دارد و دراماتیک به شمار می رود.

وی درباره مهجور ماندن شهدای مدافع حرم در سینمای کشور خاطر نشان کرد:‌ همه ما در این مسئله مقصر هستیم و امیدوارم در آینده در این زمینه فیلمی بسازم.

منبع: نسیم


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>