سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ فروردین ۱۳۹۲ در ۹:۵۶ ق.ظ چاپ مطلب
شاه حسینی در گفتگو با سوره سینما:

فیلمنامه تازه ام نگاه جهانی به فجایع دارد

ensieh-shah-hoseini

کارگردان فیلم «زیباتر از زندگی» از نگارش فیلمنامه تازه خود با مضمون جنگ خبر داد.

کارگردان فیلم «زیباتر از زندگی» از نگارش فیلمنامه تازه خود با مضمون جنگ خبر داد.

انسیه شاه حسینی به سوره سینما گفت: تمام وقت روی فیلمنامه جدیدم کار می‌کنم و به محض اینکه نگارش آن به پایان برسد، ساخت فیلم تازه ام را آغاز خواهم کرد. من معمولا برای دریافت پروانه ساخت آثارم با مشکل خاصی رو به رو نیستم، با خط قرمزها آشنایی دارم و معتقدم وقتی فیلمسازی با نیت صحیح و دلسوزانه شروع به کار کند، می‌تواند خط قرمزها را هم پشت سر بگذارد.گاهی دیده می شود برخی کارگردان‌ها به سراغ مسائلی می‌روند و به گونه ای پرداخت می کنند که برای دیگران هم ایجاد مانع و خط قرمز می‌کنند.

وی افزود: این فیلم مانند تجربه قبلی من، زندگینامه یک شهید نیست و البته مایلم فعلا توضیح دیگری هم نداشته باشم. تنها به گفتن یک جمله درباره این متن اکتفا می کنم و آن اینکه پروژه جدیدم دارای یک نگاه جهانی است نسبت به فجایعی که دارد در منطقه اتفاق می‌افتد.

این کارگردان سینمای دفاع مقدس در پاسخ به این سوال که آیا به بازیگران به خصوصی برای ایفای نقش‌های فیلم خود می اندیشد یا خیر گفت:  من هیچ وقت به چنین مسائلی فکر نکرده ام و در زمان نگارش متن تنها چیزی که ذهن من را مشغول می کند، خود آن موضوع است و معمولا اینگونه نیست که شخصیتی را بر اساس یک بازیگر خاص پردازش کنم. همیشه وقتی به مرحله کلید خوردن می رسیم، به این فکر می کنم که حالا این ادبیات را به مدد چه کسانی به سینما تبدیل کنم.

شاه حسینی درباره وضعیت اکران فیلم قبلی خود، «زیباتر از زندگی» که در جشنواره سی و یکم حضور داشت، اضافه کرد: همه چیز به تهیه‌کننده بستگی دارد و با توجه به اینکه پخش آن هم در اختیار حوزه هنری است، مسئولان امر خودشان باید تصمیم گیری کنند.

انسیه شاه حسینی فیلم‌های « زیباتر از زندگی»، «پنالتی»، «شب بخیر فرمانده» و «غروب شد بیا» را کارگردانی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>