سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ بهمن ۱۳۹۴ در ۳:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

واکنش روزنامه «سینما» به برنامه سینمایی جدید تلویزیون

CINEMA-MELLAT

روزنامه سینما طی گزارشی از برنامه های تلویزیونی که برای پوشش جشنواره سی و چهارم فیلم فجر فعالیت می کردند به معرفی و تحلیل برنامه «سینما ملت» پرداخت و از این برنامه به عنوان برنامه‌ای خبر ساز نام برد.

سوره سینما – روزنامه سینما در شماره روز ۲۴ بهمن ماه گزارشی با عنوان «سیمای مبهم سیمرغ در ترافیک سیما» منتشر کرد و در آن ضمن معرفی برنامه های شبکه های مختلف سیما در پوشش جشنواره فیلم فجر، آنالیز کوتاهی درباره هر کدام از این برنامه ها منتشر کرد.

نویسنده روزنامه سینما در این گزارش با اشاره به برنامه های «هفت» شبکه سه سیما و «نقد چهار؛ سینمای ایران» شبکه چهارم سیما به بررسی برنامه «سینما ملت» شبکه افق سیما پرداخت و نوشت: شبکه افق حالا حسابی دارد برای دیگر شبکه ها خط ونشان می کشد و سعی دارد برنامه های تولیدی خود را به جریان اصلی رقابت شبکه های مختلف سراسری نزدیک کند.

نویسنده این گزارش می افزاید: «سینما ملت» یکی از همین تولیدات است که هم زمان با جشنواره فیلم فجر شاهد رونمایی از آن بودیم و دور از ذهن نیست بر مبنای بازتاب هایی که این برنامه داشته، مدیران شبکه «افق» طرحی برای استمرار پخش آن در ایام سال هم داشته باشند.

در ادامه این گزارش می خوانیم: «سینما ملت» به دلیل سبک تولید جایی در میانه برنامه هایی تحلیلی و برنامه هایی گزارشی ویژه پوشش جشنواره فجر در تلویزیون قرار داشت؛ برنامه های که هم کنداکتوری مفصل برای گزارش، تحلیل و گفت وگو برای آن طراحی شده بود و هم به صورت تولیدی روی آنتن می رفت و استرس و شتاب برنامه های زنده را نداشت. این جنس طراحی را می توان یکی از ایده های متفاوت طراحان «سینما ملت» برای پوشش جشنواره دانست. طراحی دکور و استقرار استودیوی گفت و گوی برنامه در کاخ جشنواره هم تا حدودی به «زنده نمایی» این برنامه ضبطی کمک کرده بود.

روزنامه سینما در آنالیز برنامه «سینما ملت» نوشت: در مجموع «سینما ملت» توانست به رغم حضور کم شمار بر روی آنتن به واسطه حضور یکی، دو مهمان خاص خبر ساز شود.

«سینما» با تکرار احتمال حضور هفتگی سینما ملت در آنتن شبکه افق سیما، پیش بینی کرد استمرار پخش هفتگی این برنامه می تواند جذابیت های ویژه ای برای مخاطبان داشته باشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>