سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ اسفند ۱۳۹۴ در ۱۲:۱۵ ب.ظ چاپ مطلب

رونمایی از جدیدترین عکس‌های «پایان خدمت»

payan-khedmat-(1)

جدیدترین عکس‌های فیلم سینمایی «پایان خدمت» به کارگردانی حمید زرگرنژاد و با بازی سعید راد، امیر جدیدی و هدی زین‌العابدین رونمایی شد.

سوره سینما – فیلم سینمایی «پایان خدمت» نخستین ساخته بلند «حمید زرگرنژاد» به نویسندگی «بهروز افخمی»، به تهیه‌کنندگی «علیرضا جلالی» و «حمید آخوندی» که از ۲۸ بهمن ماه اکران آن به سرگروهی «اریکه ایرانیان» در سینماهای تهران آغاز شده است؛ در نخستین نمایش خود در بخش رقابتی «نگاه نو» (مسابقه فیلم‌های اول) در سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روی پرده رفت و علاوه بر کسب جایزه بهترین بازیگری مرد توسط «امیر جدیدی»؛ مورد استقبال منتقدان و نویسندگان سینمای ایران نیز قرار گرفت.

payan-khedmat-(2)

«پرویز نوری» منتقد سینما در مورد این فیلم معتقد است: «پایان خدمت» را اثری خوب و قابل قبول یافتم. قصه‌اش تازگی دارد و فرار یک سرباز است که دو ماه به پایان خدمتش باقی مانده و با دختری متهم در جاده‌های خاکی زردرنگ بیابانی به سبک و سیاق وسترن‌ها؛ با موسیقی سازدهنی که چنین فضایی را به ذهن می‌آورد. در این اثر، بازیگرها به درستی در نقش‌ها جا افتاده‌اند و در لحظه‌هایی از فیلم، آن دو جوان را در تنگنا می‌بینیم که فیلمساز به خوبی حالات روحی و احساسی آنان را انتقال می‌دهد. در انتهای فیلم که سرباز و دختر در میان کوهستان و صخره‌ها گیر افتاده‌اند، حال و هوایی به مانند آثار «سام پکین‌پا» و «آنتونی مان» را می‌توان حس کرد.

payan-khedmat-(3)

همچنین «جواد طوسی» منتقد سینما در مورد این فیلم می‌گوید: «پایان خدمت» نخستین اثر بلند «حمید زرگرنژاد» است که توانسته در یک لوکیشن ثابت به یک شخصیت‌پردازی مناسب در آدمهای محدودش برسد و آنها را به یک موقعیت درست انسانی ـ نمایشی و در عین حال سینمایی تبدیل بکند. «پایان خدمت» نمونه متفاوتی از سینماست و این برای یک اثر بلند اولیه، امتیاز مثبتی محسوب می‌شود. ویژگی دیگر «پایان خدمت»، این است که فیلمساز سعی کرده است آدمهای خودش را در قالب یک شخصیت، مورد بررسی قرار بدهد و به آنها نزدیک بشود و گاهی اوقات این شخصیت‌پردازی با یک اجرا و بیان موجز سینمایی برخوردار می‌شود.

payan-khedmat-(4)

در فیلم «پایان خدمت»؛ «سعید راد»، «امیر جدیدی»، «هدی زین‌العابدین»، «حسین سلیمانی»، «پیام احمدی‌نیا»، «رامین راستاد»، «محمد فیلی»، «علی اوسیوند»، «سعید داخ»، «فرهاد بشارتی» و «حسین توشه» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

payan-khedmat-(5)

فیلم سینمایی «پایان خدمت» هم اکنون توسط شرکت پخش «امید فیلم» در سینماهای تهران، همچون؛ پردیس سینمایی کوروش، پردیس سینمایی آزادی، پردیس سینمایی ملت، پردیس زندگی، پردیس سینمایی چهارسو، سروش، سمرقند، شاهد، تماشا و عصر جدید روی پرده است و مردم برای دیدن این فیلم و خرید آنلاین بلیط و رزروآن می‌توانند به سایت «سینما تیکت» به آدرس اینترنتی   www.cinematicket.org   مراجعه کنند.

payan-khedmat-(6)


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>